۳۰ میلیون آبزی در آب‌های هرمزگان رهاسازی می‌شود

بندرعباس - ایرنا - مسوول بازسازی ذخایر آبزیان شیلات هرمزگان گفت: طبق برنامه‌ریزی، در راستای حفظ ذخایر آبزیان امسال ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی از گونه‌های بومی در استان تولید و رهاسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شیلات هرمزگان، محمد رضا صادقی روز دوشنبه، با اشاره به حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان از این طرح تصریح کرد: افزون بر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای بازسازی ذخایر آبزیان وهمچنین رهاسازی بچه ماهی‌ها و میگوهای بومی استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان برای نسل‌های آینده بیان کرد: استان هرمزگان طی سال‌های اخیر با رهاسازی آبزیان به دریا و همچنین اجرای طرح‌های زیستگاه مصنوعی در راستای بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات مهمی انجام داده است.

مسوول بازسازی ذخایر آبزیان شیلات هرمزگان باتوجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان و جبران فشار بر ذخایر گونه‌های بومی ماهی و میگو، این محور را در اولویت‌ اصلی برنامه‌های سازمان شیلات ایران و استان دانست و گفت: طی ۲۰ سال اخیر تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو به صورت آزمایشی و نزدیک به سه میلیون قطعه بچه ماهی از گونه های بومی در استان هرمزگان رهاسازی شده است.

صادقی با تاکید بر احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان جدید و مدرن در آینده نزدیک در سطح استان گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی دراین زمینه از سوی دولت سیزدهم در استان هرمزگان در دست اجرا است.

گفتنی است؛ در حال حاضر۱۴ مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در کشور فعال بوده که شامل ۹ مرکز بازسازی دخایر آبزیان خاویاری و استخوانی در حاشیه دریای خزر در سه استان شمالی، چهار مرکز در حاشیه آب‌های داخلی، ( خوزستان ۲ مرکز، سیستان و بلوچستان یک مرکز و آذربایجان غربی یک مرکز) و یک مرکز بازسازی ذخایر آبزیان نیز در حوزه خلیج فارس و دریای عمان ( هرمزگان ) است.

کشور ژاپن از پیشروان بازسازی ذخایر در دنیا است و استرالیا، چین، دانمارک، فرانسه، ایسلند، کره، نروژ، اسپانیا، تایلند، انگلستان، آمریکا و همچنین کشورهای همسایه ایران از جمله بحرین، عربستان و کویت نیز از دیگرکشورهای فعال در بازسازی ذخایر هستند.

استان هرمزگان با بیش از ۳۵ هزار بهره بردار شیلاتی و تولید بیش از ۳۴۰ هزارتن آبزیان دریایی و پرورشی به عنوان بزرگ‌ترین استان شیلاتی کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha