گزارشهای انتقادآمیز و منصفانه خبرنگاران مورد استقبال است +فیلم

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: رسالت خبرنگار فقط انعکاس اخبار خوب و مثبت نیست، بلکه آنان با چشمان تیزبینی که دارند نقاط ضعف را هم دیده و آن را بازتاب می‌دهند، بنابراین از گزارشهای انتقادآمیز و البته منصفانه خبرنگاران استقبال می‌کنیم.

امیررضا رجبی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به گستردگی خدمات در حوزه صنعت و معدن افزود: خبرنگاران با اشرافی که بر حوزه رسانه دارند، به مثابه یک کارشناس می توانند موضوع را حلاجی کنند و گزارش کارشناسانه ارایه دهند.

وی بیان کرد: ارتباط ما با رسانه های منصف مانند ایرنا دوطرفه است و خبرنگاران بخش "صنعت، معدن و تجارت" را کارشناسان خبره این حوزه تلقی می کنیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اخبار خوب، شور و نشاط را در بین آحاد جامعه بوجود می آورد و این موضوع عامل افزایش سطح رضایتمندی در جامعه است.

وی ادامه داد: حوزه صنعت، معدن و تجارت از یک طرف مرتبط با سفره مردم از طریق عرضه و نظارت بر توزیع کالاها بویژه کالاهای اساسی است، از سوی دیگر با حوزه تولید و سرمایه گذاریها در ارتباط است، از این جهت انعکاس به موقع اخبار این حوزه در جامعه توسط خبرنگاران و مطلع کردن مردم از وضعیت اقتصادی اهمیت زیادی دارد.

رجبی اضافه کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تلاش می کند ارتباطی دوسویه با خبرنگاران برقرار کند، از یک سو هم اخبار مربوط به موفقیتها و برنامه ریزیها برای آینده به موقع و با ادبیات فاخر نشر پیدا کند، از سوی دیگر مشکلات از اقصی نقاط استان توسط خبرنگاران منعکس می شود که ما را در بهبود فضای کسب و کار یاری می دهد.

گزارشهای انتقادآمیز و منصفانه خبرنگاران مورد استقبال است +فیلم

جذب بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن استان از سال گذشته آغاز شده است و در سه ماهه نخست امسال به بیشترین میزان خود رسید، به طوری که در این مدت بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شد.

رجبی اظهار داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت یک برنامه تحولی را در سه سرفصل صنعت، معدن، صادرات و ترانزیت برای سال ۱۴۰۲ تدوین کرده که در حال نهایی شدن است، در این برنامه شتاب بخشی به عملیاتی کردن جوازهای تاسیس صادره مربوط به سالهای قبل در اولویت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تکمیل زنجیره های ارزش از جمله سیلیکون، ممانعت از واردات کالاهای مشابه تولید داخل، طرحهایی برای ایجاد صنایع بزرگ، ایجاد شهرک ویژه صنایع الکترونیک، از جمله پروژه های مهمی است که در حوزه صنعت و معدن خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تلاش شده است تا بتوان برنامه مربوط به فضای توسعه ای صنعت و معدن استان را برای ۲ تا سه سال آینده تدوین و مشخص کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha