بنیاد شهید مسئولیت ۲ کمیته کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه را بر عهده گرفته است

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سپاه نبی اکرم (ص) دبیرکل رویداد مهم فرهنگی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در سال آینده است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه مسئولیت ۲ کمیته این رویداد مهم فرهنگی بر عهده گرفته است.

«خسرو شهیدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ برگزاری رویداد مهم و با ارزش کنگره ملی شهدا را در راستای پاسداشت خون مطهر ۹ هزار ۸۰۰ شهید، امیر و سردار و فرمانده استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

وی در ادامه از تمام زحمات و تلاش سپاه نبی اکرم (ص) استان و فرمانده آن سردار "ریحانی" در راستای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی قدردانی کرد و بیان داشت: بنیاد شهید کرمانشاه در برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه مسئولیت ۲ کمیته "تکریم خانواده شهدا و کمیته بانک آمار و اطلاعات شهدای استان را بر عهده گرفته است.

شهیدی گفت: در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برنامه "تکریم" از خانواده شهدا را از اول مرداد ماه سال جاری با مشارکت دستگاه های اجرایی شروع کرده و بنا داریم تا زمان برگزاری این رویداد مهم از تمام خانواده شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استان سرکشی و بازدید کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، همچنین با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه بانک اطلاعات دقیقی از وضعیت شهدا و ایثارگران استان دارد، بیان داشت: قسمت فرهنگی بنیاد شهید کرمانشاه پر از اسناد غنی از وصیت نامه، خاطرات، زندگینامه، تاریخ شفاهی شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران استان است.

شهیدی در پایان اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثاگران استان کرمانشاه آماده همکاری با تمام ارگان ها، نهادها و دستگاه های اجرایی استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به جامعه است.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha