۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۳۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85191387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات حامیان صلح در نیویورک علیه جنگ اوکراین

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۳۵
کد خبر: 85191387
تظاهرات حامیان  صلح در نیویورک علیه جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- ده‌ها تن از معترضان و فعالان ضد جنگ با برگزاری تظاهراتی مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین و آغاز گفت‌وگوهای صلح میان کی‌یف و روسیه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این تظاهرات روز یکشنبه به وقت محلی توسط گروه «انسانیت برای صلح» که ائتلافی بین‌المللی از فعالان ضدجنگ است، سازماندهی شده بود و در سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن در سال ۱۹۴۵ برگزار شد.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: نه به جنگ بیشتر و به ناتو پایان دهید.

«دایان سار» نامزد مستقل سنای آمریکا از ایالات نیویورک که در این تظاهرات شرکت داشت، گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید بپذیرد که هیچ جایگاه اخلاقی در مورد بحران اوکراین ندارد و به سایر رهبران اجازه دهد که روند صلح را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه روند صلح باید بدون هیچ پیش‌شرطی آغاز شود، گفت: سیاست آمریکا در قبال اوکراین جنایتکارانه و غیرعقلانی است؛ خصوصا اقدام اخیر بایدن برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین که می‌تواند طی نسل‌های مختلف کودکان زیادی را بکشد.

سار افزود: این اقدام جنایت علیه بشریت است و نشان می‌دهد که ما هیچ جایگاه اخلاقی در این بحران نداریم.

«مایک تر مات» نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب لیبرترین نیز در سخنانی گفت که ایالات متحده با انجام جنگ نیابتی علیه روسیه به هیچ یک از منافع بلندمدت خود نمی‌رسد.

وی افزود: به نظر من، صدها میلیارد دلار و هزاران سربازی که در این جنگ نیابتی به کار گرفته می‌شوند، هیچ یک از منافع ما را تامین نمی‌کنند.

مات تاکید کرد: ما در بلندمدت باید از حضور در چنین مناقشه‌هایی پرهیز کنیم و در کوتاه مدت نیز طرفین را تحت فشار قرار دهیم تا هر چه زودتر به یک راه حل دست پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha