۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85191349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایتالیا تعدادی از نیروهای نظامی خود را از نیجر خارج کرد

تهران- ایرنا- دولت ایتالیا اعلام کرد که شمار نظامیان خود در نیجر را کاهش می‌دهد تا فضای لازم برای استقرار شهروندانش در پایگاه نظامی این کشور در نیجر فراهم شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع ایتالیا یکشنبه در بیانیه‌ای خبر داد که یک هواپیمای نظامی با ۶۵ سرباز ایتالیایی و ۱۰ سرباز آمریکایی از نیجر به رم بازگشته است.

این بیانیه افزود که بازگشت این سربازان «ظرفیت اسکان در این پایگاه را بهبود می‌بخشد تا در صورت لزوم، هم‌وطنان غیرنظامی را اسکان داده و فورا تخلیه کنند.»

وزارت دفاع ایتالیا تاکید کرد که در روزهای آینده پروازهای بیشتری برای بازگرداندن ایتالیایی‌ها از نیجر انجام می‌شود اما در حال حاضر ۲۵۰ نیروی نظامی که برای مشارکت در ماموریت‌های آموزشی و مقابله با شورش‌ها به نیجر رفته بود، در این کشور آفریقایی مانده‌اند.

یک هواپیمای نظامی ایتالیایی چهارشنبه گذشته با ۸۷ مسافر از نیجر وارد رم شد. در این پرواز ۳۶ شهروند ایتالیایی، ۲۱ آمریکایی، ۴ بلغار، ۲ استرالیایی، یک انگلیسی، یک نیجری، یک مجارستانی، یک سنگالی و یک شهروند از نیجریه حضور داشتند.

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا نسبت به دخالت نظامی غرب در نیجر هشدار داد و گفت هم اکنون نیز این کشور تحت کنترل حکومت نظامی است.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم ما باید برای احیای دموکراسی فشار بیاوریم ولی لشگرکشی نظامی غرب مساوی یک استعمار جدید خواهد بود.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری «محمد بازوم» رئیس جمهوری این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha