۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85191328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ریابکوف: روسیه همه قابلیت‌های نظامی برای مقابله با تهدیدها در دریای سیاه را دارد

تهران- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش همه قابلیت‌های فنی و نظامی لازم برای مقابله با تهدیدها در دریای سیاه و تضمین امنیت روسیه را دارد.

به گزارش ایرنا، ریابکوف یکشنبه به خبرگزاری روسی تاس گفت: مهمترین مساله این است که ما همه قابلیت‌های فنی و نظامی برای مقابله با تهدیدها را داریم و می‌توانیم منافع و امنیت مردم و تاسیساتمان را تامین کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما هرگز در مورد منافع امنیتی مصالحه نمی‌کنیم و آن را تضمین می‌کنیم.

وی تاکید کرد که روسیه توجه غرب به اوضاع امنیتی در دریای سیاه را رصد می‌کند و سیاست آمریکا و انگلیس در این باره از عقل سلیم برخوردار نیست.

ریابکوف افزود: من فکر می‌کنم که رویکرد خطرناک و تنش‌زای واشنگتن و لندن هیچ بهره‌ای از عقل سلیم نبرده است. اما ما به اقدامات و تلاش های خود در این دریا ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها با آتش بازی می‌کنند که این اقدام خطرناکی است. از آنها می‌خواهیم که عقلانیت بیشتری نشان دهند و تبلیغات خود را درباره اینکه قادر به حل هر مساله‌ای و به هر روشی هستند، باور نکنند. ا هرگز در مورد امنیت خود چانه‌زنی نمی‌کنیم.

پس از آنکه روسیه مشارکت خود را در مورد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه تعلیق کرد تنش‌ها در این دریا تشدید شده است.

روسیه پس از خروج از توافق انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه اعلام کرد که این کشور آب‌های بین‌المللی شمال غرب و جنوب شرق دریای سیاه را برای دریانوردی ناامن اعلام می‌کند و پرچم کشتی‌هایی که به بنادر اوکراین عزیمت می‌کنند حامی اوکراین در جنگ تلقی خواهند شد.

اما آلکسی دانیلوف دبیر سورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفت که این کشور بدون مشارکت روسیه در توافقنامه غلات به بارگیری و انتقال غلات خود از طریق دریای سیاه ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha