۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85191271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نشست جده در مورد اوکراین با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد

تهران-ایرنا-نشست جده که در مورد یافتن راه‌حلی برای صلح در اوکراین تشکیل شده بود، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "الجزیره" قطر، در این بیانیه شرکت کنندگان در زمینه یافتن راه حل و زمینه مشترک برای پایان جنگ و دستیابی به صلح توافق کردند.

در این نشست همچنین  طرح جدید از سوی تعدادی از کشورها و  میزبان  ارائه شده است که حفظ یکپارچگی اوکراین، آتش بس در همه جبهه ها، آغاز مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل و همچنین تبادل اسرا از جمله آن بوده است.

کشورهای شرکت کننده در این نشست همچنین براهمیت بهره گیری از نظرات و پیشنهادات مثبت مطرح شده در نشست جده تاکید کردند

در این نشست ۲ روزه به میزبانی عربستان سعودی مقام هایی از ۴۰ کشور جهان شرکت داشتند اما هیچ نماینده‌ای از روسیه به این نشست دعوت نشد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه هفته گذشته اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند به نتایج مطلوبی در رسیدن به صلح در پائیز امسال منجر شود.

دور نخست نشست بررسی بحران اوکراین دیروز با حضور نماینده اوکراین و مشاوران امنیت ملی و نمایندگان تعدادی از کشورهای جهان، اما بدون حضور نماینده روسیه در جده عربستان برگزار شد تا شاید بتواند راه حلی را برای این بحران خودساخته پیدا کند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه نشست صلح عربستان برای پایان دادن به جنگ اوکراین را نوعی تلاش بیهوده غرب برای بسیج جامعه جهانی علیه روسیه و بیشتر کردن تعداد حامیان کی‌یف ارزیابی کرد.

وی گفت: آمریکا با این نشست نشان داد که درصدد جلب حمایت کشورهای جهان جنوب در حمایت از اوکراین است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha