کشف بیش از هفت هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - رئیس پلیس استان بوشهر گفت: امسال پلیس هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف کرده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سردار حیدر سوسنی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به برخورد با تخلف اقتصادی اظهار کرد: کشف تخلفات اقتصادی از سوی ماموران نیروی انتظامی استان بوشهر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ درصد رشد دارد.

وی افزود: در این مدت ۳۵ فقره پرونده جرایم اقتصادی در استان به ارزش پنج هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس استان بوشهر گفت: پلیس اقتصادی این استان امسال ۶۱هزار مترمربع اراضی ملی و دولتی در قالب جرائم سازمان یافته کشف کرده است.

سوسنی با بیان اینکه در این عملیات ۱۴ نفر در شهر بوشهر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر در عرصه مقابله با تخلفات اقتصادی رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه پلیس اقتصادی ۳۰ محموله قاچاق با همکاری دیگر استان‌ها خارج از استان بوشهر کشف کرده است افزود: در راستای برخورد با خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق نیز امسال تاکنون یکهزار و ۸۵۰ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی استان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: وضعیت امنیتی استان در بسیاری از شاخص‌ها مانندکاهش نزاع و درگیری، شرارت و سرقت از جایگاه خوبی برخوردار است.

سوسنی در خصوص شاخص‌های امنیتی استان بوشهر افزود: این استان در سرقت‌ها رتبه ۲۷، سرقت مسلحانه رتبه ۱۳، نزاع و درگیری جایگاه ۲۸ کشوری را دارد که ۹۹ درصد از درگیری‌ها به صورت فردی و فقط یک درصد گروهی است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: امسال یک تن و ۲۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و با همت پلیس یکهزار و ۳۴۹ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۶ دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شده است.

سوسنی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف ادامه داد: در این موضوع ۳۸ هزار پیامک برای شهروندان ارسال شده که ۳۶ هزار مورد تمکین و فقط ۲ هزار و ۸۱ مورد برای مرتبه دوم تکرار و خودرو آنها توقیف شده است.

وی برگزاری ۳۹ نمایشگاه عفاف و حجاب و تولید محتوا در فضای مجازی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

سردار سوسنی گفت: امسال ۲ هزار و ۷۸۱ بازدید از کافه‌ها و کافی شاپ‌ها انجام شده که ۱۰۱ مورد آن منجر به پلمپ یک هفته‌ای و ۴۵ پرونده هم تحویل مقامات قضایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha