۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85191015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار فروشگاه لرستان به طرح کالابرگ الکترونیک متصل شدند

خرم آباد - ایرنا - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۳۸ فروشگاه استان از ۱۳ خرداد تاکنون به طرح ملی کالابرگ الکترونیک متصل شده اند و به متقاضیان خرید کالا خدمت رسانی می کنند.

به گزارش ایرنا سید فرهاد ناصری نیا روز یکشنبه در جلسه بررسی اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک اظهار داشت: فروشگاه‌هایی که متقاضی مشارکت در این طرح می باشند می‌توانند برنامه «شما» را بر روی تلفن همراه نصب و درخواست خود را ثبت و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۲ هزار و ۶۵۲ ترمینال (pos) در سطح فروشگاه های استان فعال شده است افزود: در مرحله جدید طرح، تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به تعداد حدود ۳۰۵ هزار ۴۰۷ نفر مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

وی ادامه داد: در این طرح، یارانه افراد حداقل به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و به‌صورت اعتباری افزایش یافته است و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورمی اقلام سبد، دوباره افزایش خواهد یافت به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه استفاده از این طرح برای مشمولین اختیاری است تصریح کرد: شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲میلیون ریال از یارانه چهار میلیون ریالی برای خرید کالابرگ است که پس از خرید، امکان استفاده یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال واریزی جدید فراهم می‌شود.

ناصری نیا یادآور شد: در این راستا ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص‌ و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

وی با بیان اینکه لرستان جزو استان های موفق در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است اضافه کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha