۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85190983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت قنات های مهم اردستان نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

کاشان _ ایرنا _ مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: در این شهرستان ۴۷۵رشته قنات وجود دارد اما ۲۰۰رشته قنات مهم شهرستان همچنان نیازمند مرمت و لایروبی است که انجام این کار نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

محمدامینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر روستا یک قنات مهم داریم و هزینه لایروبی و مرمت هر کدام ۲۰ میلیارد ریال است و طبق اولویت سنجی باید ۲۰ قنات تا پایان سال مرمت و لایروبی شود و این مهم از مطالبه های مردم منطقه است.
وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تا کنون ۸۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اردستان را به سیستم آبیاری کم فشار و تیپ مجهز کردیم.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: لوله گذاری برای انتقال آب موجب کاهش هدررفت آب می شود و راندمان آبیاری تا ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند و در هر هکتار ۲ هزار و ۳۰۰ متر مکعب صرفه جویی در آب می شود.
امینی افزود: آب صرفه جویی شده به تقویت سفره های آب زیرزمینی کمک می کند ،این آبی که صرف یک مزرعه ۲۰ هکتاری شده و با کمبود مواجه هستیم با اجرای طرح لوله گذاری مصرف بهینه آب در مزرعه ایجاد می شود و آبیاری بهبود پیدا می کند.
اردستان ۴۷۵ رشته قنات، ۴۴۴ چاه مجاز و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی، ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری ۵۰۰۰ راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۲۸ واحد مرغداری گوشتی و ۲ واحد تخم‌گذار فعال دارد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha