درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس، از آمایش سرزمین تا فتح آسیا   
مسابقات وزنه برداری جوانان و نوجوانان اسیا

شیراز-ایرنا- تیم ملی وزنه برداری دختران و پسران نوجوان و جوان آسیا درحالی قهرمان،نایب قهرمان و سوم آسیا شدند که در ترکیب این تیم هشت ورزشکار از فارس شرکت داشتند وعلاوه براینکه بیشترین سهمیه بازیکن در تیم ملی دارا بودند با  ۲۳ مدال خوشرنگ سهم بزرگی در موفقیت تیم های  ملی ایران داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم ملی وزنه برداری ایران در این رقابت ها در بخش پسران نوجوان قهرمان شدند،‌ ٰ‌در جوانان نایب قهرمان و در بخش دختران هم در رده نوجوانان سوم و در جوانان هم چهارم شدند. این مسابقات تا چهاردهم مرداد در هندوستان برگزار شد.

در ترکیب تیم ملی پسران و دختران نوجوانان و جوان ایران، ‌فارس با داشتن هشت وزنه بردار که هفت نفر از مرودشت و یک نفر از شیراز بود ، بیشرین سهمیه داشتند، خوزستان و اردبیل با ۲ وزنه بردار در رتبه های بعدی جای دارند،‌ تهران، ‌زنجان، لرستان و البرز هم هر کدام یک سهمیه دارند.

طرح آمایش سر زمین چیست ؟

بهترین روش برای شناسایی استعدادها و نخبه هاٰ،‌ طرح آمایش سرزمین استٰ‌، براین اساس هرشهرستانی که در یک رشته خاص به عنوان مثال مانند والیبال،‌ فوتبال، وزنه برداریٰ، ‌شنا و ... استعداد دارد باید در آنجا شرایط برای شکوفایی رشته مستعد فراهم شود.

درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس، از آمایش سرزمین تا فتح آسیا   
علیرضا نصیری

طرح آمایش سرزمین در مرودشت جواب داد

دستاورد هشت ورزشکار پسر و دختر نوجوان و جوان فارس که در بین آنها هفت وزنه بردار مرودشتی و یک ورزشکار شیرازی حضور داشتند، از رهاورد آسیا ۲۳ سه مدال رنگارنگ (‌هشت طلا ،‌ ۱۲ نقره ٰ سه برنز ) کسب کردند که سهم بزرگی در موفقیت تیم های ملی داشتند.

از ۲۳ مدالی که فارسی ها در این رقابت ها به دست آوردند،‌ سهم مرودشتی ها هشت طلا ، ‌۱۱ نقره و سه برنز بود و یک نقره هم وزنه بردار شیرازی به ارمغان آورد.

این امر نشان از اجرای موفق طرح آمایش سرزمین در شهرستان مرودشت فارس است هر چند زیر ساخت های این رشته هم مناسب نیست و باید فکر اساسی کرد.

مدال آوران وزنه برداری آسیا فراموش نشوند

کسب ۲۳ مدال رنگارنگ کار بزرگی بود که وزنه برداران فارس در آسیا به ارمغان آوردند و بارها پرچم کشورمان را بر قاره کهن به اهتزاز در آوردند، لازم است به طور شایسته از این ورزشکاران افتخار آمیز قدردانی شود تا آنها با دلگرمی بیشتری رشته سخت و آسیب پذیر خود را برای فتح سکوی جهانی و المپیک دنبال کنند.

درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس، از آمایش سرزمین تا فتح آسیا   
فاطمه کشاورز

نخستین بانوی قهرمان تاریخ وزنه‌برداری ایران درآسیا از فارس

فاطمه کشاورز ورزشکار اهل مرودشت که ۲ نشان برنز آسیا در اردیبهشت ماه سال جاری درکارنامه داشت این بار دست به کار بزرگی زد و ۲ نشان برنز قبلیش را تبدیل به ۲ طلا و یک نقره کرد و نشان داد برای رفتن روی سکوی نخست آسیا و مدال خوشرنگ طلا سخت تلاش کرده استو برای همین هم تاریخ ساز شد و نخستین بانوی ایرانی است که در بخش جوانان قهرمان آسیا شده است.

مدال المپیک وزنه برداری فارس حلقه مفقوده

کارشناسان ورزش بر این باور هستند در صورتی که کشاورز و دیگر وزنه برداران این استان مورد حمایت قرار گیرد و تمرینات خود را ادامه دهد می توانند به نشان طلای المپیک هم برسندٰ، مشروط به اینکه این جوانان مستعد را رها نکنند به ویِژه بانوان که محدودیت هایی هم دارند.

کشاورز در این رقابت ها با مهار وزنه ۱۱۱ کیلوگرم و رسیدن به حدنصاب مجموع ۱۹۷ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای ۲ضرب، قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم جوانان آسیا شد و در حرکت یکضرب نیز با مهار وزنه ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره رسید و کارنامه درخشانی را از خودبه جای گذاشت.

درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس، از آمایش سرزمین تا فتح آسیا   
ابوالفضل زارع

پسران فارس گل کشتند

همچنین پسران شرکت کننده از فارس در این رقابت ها با کسب ۲۰ مدال گل کاشتند ، فرهاد قلی زاده در بخش نوجوانان و جوانان ایران آسیا ۲مدال طلا، ۲نقره و یک برنز کسب کرد و خوش درخشید و علیرضا نصیری در دسته ۹۶ کیلوگرم، جوانان به سه مدال نقره دست یافت.حمیدرضا زارعی دیگر وزنه بردار فارسی در رده نوجوانان و در دسته ۹۶کیلوگرم یک مدال نقره و یک برنز را بر گردن آویخت.

ورزشکار طلایی

ابوالفضل زارع هم از فارس درخشش چشمگیری داشت و توانست هر سه مدال طلا این مسابقات را برگردن آویزد و در مجموع سه حرکت قهرمان نوجوانان آسیا شود.همچنین زارع در رده سنی جوانان نیز یک مدال طلا و ۲ نقره را از آن خود کرد و بیشترین مدال ها را برای فارس به ارمغان آورد.

کوروش زارع دیگر وزنه‌برداری از خطه مرودشت بود که در دسته ۱۰۹ کیلو گرم ۲ نشان نقره و یک برنز گرفت و حسن عمادی وزنه بردار شیرازی هم دراین پیکارها به مدال نقره بسنده کرد،‌ محمد امین حبیبی تنها وزنه بردار شرکت کننده از فارس بود که نتوانست به مدال برسد اما در رتبه بندی عنوان پنجم به خود اختصاص داد.

درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس، از آمایش سرزمین تا فتح آسیا   
حمیدرضا زارعی

به گزارش ایرنا تیم ملی وزنه برداری دختران و پسران جوان و نوجوان در مسابقات قهرمانی آسیا که اخیرا در هندوستان بر گزار شد در بخش پسران نوجوان بر سکوی قهرمانی ایستاد،‌ در رده جوانان پسر نایب قهرمان شدند ،‌ و در بخش دختران رده نوجوانان ایران سوم شد و در بخش جوانان هم در رتبه چهارم ایستاد.

درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس، از آمایش سرزمین تا فتح آسیا   
کوروش زارع و حسن عمادی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha