۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85190640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادگران هلال احمر قشم به کمک ۲۹۰ مسافر دچار دریازدگی شتافتند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم اعلام کرد: امدادگران و نجاتگران پایگاه ساحلی شهید ذاکری این جزیره در چهار ماهه نخست امسال به کمک ۲۹۰ نفر از مسافران و گردشگران دچار دریازدگی، هنگام ورود به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس شتافتند و به آنان امدادرسانی کردند.

احمدنور سرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در مدت یادشده امدادگران مستقر در این پایگاه ساحلی پس از ارایه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه در زمینه دریا زدگی، گرمازدگی، بر افروختگی، سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ و نظایر آن به این تعداد گردشگر و مسافر مراجعه کننده به این پست امدادی، ۱۰ نفر از آنان را با قید فوریت های امدادرسانی برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی این جزیره منتقل کردند.

وی ادامه داد: تامین امنیت فکری مسافران و گردشگران برای سهولت دسترسی به خدمات امداد و نجات، برقراری ایمنی در سواحل دریا، ایجاد انگیزه و آمادگی‌ های لازم در عوامل امدادی برای مقابله با حوادث، کاهش تلفات و صدمات ناشی از نبود نیروهای امدادی در لحظه‌ های اولیه حادثه از مهم ترین اهداف فعالیت پست های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر در سرزمین آب و آفتاب است.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: امدادگران و نجاتگران این جمعیت به صورت شبانه روز آماده ارایه خدمت به جزیره نشینان، مسافران و گردشگران ورودی به جزیره قشم نگین خلیج فارس هستند و با تمام قوای خود در جهت سلامتی و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی و هموطنان درخواست کننده کمک اضطراری قدم بر می‌ دارند.

سرودی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ نفر امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در این شهرستان مرزی مشغول به خدمت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۱۵ نفر فعالیت دارند.

وی اعلام کرد: ۲ پایگاه امداد و نجات ثابت جمعیت هلال احمر در سطح این جزیره فعال است که پایگاه امداد و نجات جاده ای این جمعیت در محور درگهان به لافت و پایگاه امداد و نجات ساحلی آن در بندر مسافربری شهید ذاکری این جزیره آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha