مجتمع آبرسانی به روستاهای نیر ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: عملیات احداث مجتمع شهید محمدزاده برای آبرسانی به ۳۹ روستای شهرستان نیر، ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای این طرح عمرانی ۸۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

علیرضا نعمت سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب مجتمع شهید محمدزاده نیر به صورت مستقیم از چاه و چشمه قابل شرب موجود با نیاز آبی ۳۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود و ۳۹ روستا با ۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر جمعیت را پوشش خواهد داد.

وی در خصوص اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی اظهار کرد: برای این پروژه سه ایستگاه پمپاژ، مخازن آبی با حجم کلی سه هزار و ۸۱۰ متر مکعب گنجایش، خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به طول ۱۵۲ کیلومتر و اجرای ۴۲ کیلومتر شبکه در نظر گرفته شده و برای تکمیل پروژه به ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این کارها با تامین اعتبارات استانی و ملی تکمیل و نگرانی‌های حوزه آب روستاهای شهرستان نیر برطرف شود و با توجه به تاکید وزیر نیرو مبنی بر استمرار اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اجرای این قبیل پروژه‌ها بدون وقفه زمانی در جای جای استان ادامه خواهد یافت.

نعمت‌سلطانی گفت: از اول امسال در تمام شهرستان‌های استان طرح‌های مختلفی برای اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب اجرا شده و اصلاح انشعاب آب، رفع اتفاقات شبکه، انشعابات و خطوط انتقال، تعمیر و تعویض تابلو برق چاه‌ها، حفر چند حلقه چاه و پیگیری‌های حفر پنج حلقه چاه در شهرها و روستاهای دارای تنش آبی از اقدامات انجام شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: امسال در این استان ۶ دستگاه کلرزنی مایعی چاه دهان گشاد نصب و راه‌اندازی، چهار تابلو کنترل از راه دور چاه تعویض و ۳۹ پمپ تابلو برق ایستگاه پمپاژ تعمیر، یک الکتروپمپ شناور چهار کیلووات راه‌اندازی و مطالعات ایجاد ۱۳ ایستگاه پمپاژ برای شهر و روستا برای نحوه آبرسانی بهینه انجام شده است.

وی تصریح کرد: همکاران فنی و مهندسی و بخش‌های مختلف شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از همه ظرفیت‌ها و منابع موجود برای تامین نیازهای آب و فاضلاب مشترکان و خدمات‌رسانی هر چه بیشتر استفاده می‌کنند.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha