۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85190399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایه‌های لرزان مدیریت ورزش گنبدکاووس؛ ۶ سال ۶ مدیر

گنبدکاووس - ایرنا - گنبدکاووس که به‌پایتخت ۲ رشته پرطرفدار سوارکاری و والیبال در کشور مشهور است و ورزشکاران مدال‌آور قابل توجهی در سطح ملی و بین المللی دارد در حوزه مدیریت ورزش و جوانان از ثبات برخوردار نیست به‌طوری‌که طی حدود ۶ سال ۶ مدیر را بر مسند ریاست این اداره دیده است.

به گزارش ایرنا، ریاست طولانی حدود ۲ دهه‌ای «ابراهیم غفاری» بر مسند اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و اقداماتی که در حوزه زیرساخت‌های ورزشی ایجاد کرد، شاید به آسانی از خاطر اهالی ورزشکار و ورزش دوست این شهرستان نرود اما بخشی از جامعه ورزش گنبدکاووس همواره از طولانی شدن این ریاست در محافل و دورهمی‌های خود و یا در نزد مدیران ارشد شهرستان و استان گلستان، ابراز گلایه می‌کردند.

در نهایت این مدیر ورزشی که به گفته خودش، ورزش گنبدکاووس را از کودکی به بلوغ رساند در ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ جای خود را به محمدعلی رحیمیان داد اما جانشین وی تنها پنج ماه و ۱۰ روز بر مسند ریاست اداره ورزش و جوانان این شهرستان نشست و خیلی زود جای خود را به مدیر بعدی یعنی حجت‌الله یوسفی داد.

پایه‌های لرزان مدیریت ورزش گنبدکاووس؛ ۶ سال ۶ مدیر
جواد عجم (سمت راست) رییس جدید اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس

رحیمیان ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷ درمراسم تکریم خود علت تغییرش را ایستادن در مقابل سهم خواهی دیگران اعلام کرد و گفت: با وجود برخی همدلی‌ها و همراهی‌ها درحوزه ورزش گنبدکاووس، سهم خواهی بزرگترین مشکل ورزش این شهرستان است.

وی افزود: براساس اعتقادی که دارم و آن نیز خدمت به مردم و ورزشکاران و کسب رضایت آنان است، در مقابل کسانی که در کنار همدلی، به دنبال سهم خواهی بوده یا هستند، ایستادم و بهای سنگین و تلخی نیز بابت این اعتقاد دادم.

رحیمیان تصریح کرد: از روز اول که معارفه شدم به همکاران و روسای هیات‌های ورزشی گفتم که هدف باید فقط خدمت به مردم باشد و اگر دنبال سهم خواهی باشید قطعا فرصت‌های خدمتگزاری و ظرفیت‌های ورزش این شهرستان هدر می‌رود و می‌سوزد.

وی ادامه داد: گنبدکاووس در ورزش قهرمانی بالاترین سهم (حدود ۶۰ درصد) را در استان گلستان دارد و رشد و توسعه این جایگاه قطعا نیازمند همدلی و همراهی بیشتر است.

حجت الله یوسفی مدیر بعدی اداره ورزش و جوانان بود که مدت مسوولیت او حدود سه سال و هشت ماه بود و در این مدت اقدامات و پیگیری‌های خوبی نیز در حوزه تکمیل پروژه‌های ورزشی و افتخارآفرینی ورزشکاران این شهرستان صورت گرفت.

با این حال این مدیر هم به یکباره جای خود را به علی عرفانیان داد و مراسم معارفه و تکریم این ۲ مدیر ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد.

مدیر جدید گنبدکاووس اما کوتاهترین سابقه مدیریتی در ورزش و جوانان گنبدکاووس را به خود اختصاص داد و در کمتر از ۱۰۰ روز در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ جای خود را به ساسان معین داد و بدون ذکر دلایل خاصی برکنار شد.

رییس جدید اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس هم که از آغاز فعالیت شعار مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار داده بود و به گفته اهالی ورزش این شهرستان، تاوان این مبارزه را داد و در کمتر از ۱۴ ماه جای خود را به «جواد عجم» سپرد که مراسم معارفه رییس جدید در سکوت رسانه‌ای برگزار شد.

آنچه از اهالی ورزش گنبدکاووس شنیده و در شبکه‌های فضای مجازی منطقه نیز بازنشر داده می‌شود، تغییر هیات سوارکاری این شهرستان و مخالفت برخی مسوولان با این موضوع، دلیل اصلی برکناری رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس بوده است.

با این حال آنچه برای ورزش پرآوازه گنبدکاووس و فعالان این حوزه اهمیت دوچندان دارد، ثبات در مدیریت این اداره است تا جامعه ورزش و ورزشکاران آن لطمه نبینند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha