۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85190301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد "جایزه  علم و فناوری مصطفی" در اصفهان با مشارکت مردم برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: در برگزاری رویداد "جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) " از ظرفیت مشارکت مردمی استفاده خواهد شد و فراخوانی در این زمینه با عنوان " جذب همیاران " منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره اعطای جایزه علم و فناوری مصطفی (ص)،" مهر ۱۴۰۲ " با حضور مسوولان علم و فناوری، دانشمندان و فناوران، اصحاب رسانه و نقش‌آفرینان زیست‌بوم علم و فناوری جهان در اصفهان برگزار خواهد شد.

حسین ربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت و گستردگی پنجمین رویداد جایزه مصطفی(ص) که اصفهان میزبان آن خواهد بود، تلاش می کنیم تا به نحو شایسته از ظرفیت های مردمی در برگزاری هرچه بهتر آن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: فعالیت همیاران مردمی در برگزاری رویداد جایزه مصطفی (ص) می‌تواند در زمینه های " همراهی با دانشمندان و مهمانان خارجی"، " همکاری در امور اجرایی" و " پوشش خبری ترویجی رویداد" باشد.

ربانی با بیان اینکه افراد علاقه‌مند به همکاری در اجرای پنجمین رویداد جایزه مصطفی(ص) می‌توانند برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی بنیاد نخبگان استان اصفهان مراجعه کنند، اضافه کرد: همیاران می‌توانند به پیشبرد امور اجرایی و مدیریت برنامه‌های تدارک دیده شده برای مهمانان و دانشمندان خارجی در طول یک هفته حضور آنها در اصفهان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در پنجمین رویداد جایزه مصطفی (ص) از حدود ۱۵۰ دانشمند جهان اسلام از سراسر دنیا دعوت به‌عمل می‌آید، گفت: همیاران مردمی در این رویداد می‌توانند علاوه بر همراهی و راهنمایی مهمانان و دانشمندان، با در اختیار داشتن محتوای تولید شده در مراسم برای انتشار آن و معرفی برنامه های رویداد اقدام کنند.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان خاطرنشان کرد: برای دانشمندان حاضر در رویداد جایزه مصطفی(ص) برنامه‌های مختلفی مانند حضور در دانشگاه‌ها، صنایع و بین اقشار مختلف مردم در نظر گرفته شده است که از ظرفیت مشارکت مردمی می‌توان در اجرای آنها کمک گرفت.

وی با بیان اینکه در این رویداد، زمینه ارتباط نزدیک دانشمندان جهان اسلام با جوانان و نخبگان کشورمان در اصفهان فراهم شده است، تصریح کرد: مهمانان حاضر در این رویداد می توانند هنگام بازگشت به کشورشان، سفیران فرهنگی خوبی درباره ایران و اصفهان باشند.

برگزاری رقابت‌های هوش مصنوعی همزمان با رویداد جایزه مصطفی

ربانی همچنین از برگزاری نخستین دوره رقابت‌های هوش مصنوعی اصفهان همزمان با رویداد جایزه مصطفی(ص) خبر داد و گفت: رقابت‌های هوش مصنوعی اصفهان (IAI) به میزبانی بنیاد ملی نخبگان اصفهان و به‌منظور به‌کارگیری هوش مصنوعی در حل چالش‌ها و مسائل واقعی کشور بویژه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری این رقابت ها را ترویج هوش مصنوعی و شناسایی و تقویت افراد توانمند و مستعد برای حل مسائل واقعی صنایع کشور دانست و افزود: در این رویداد تلاش می شود موضوع های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی که جزو مسائل و چالش های کشور باشد، مطرح شود.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان با اشاره به اعلام فراخوانی در این زمینه، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف مانند دولتی، خصوصی، صنایع و شهرداری‌ها می‌توانند چالش‌ها و مسائل خود را در این رویداد به ما معرفی کنند.

هفته جایزه مصطفی (ص) هر ۲ سال یک‌بار همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم در هفته وحدت برگزار می‌شود و پنجمین دوره آن امسال دهم مهر برگزار خواهد شد.

پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی روز دهم مهر ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد؛ استانداری اصفهان با همراهی سایر نهادهای آن استان شامل شهرداری، بنیاد ملی نخبگان، شرکت فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی میزبان پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) هستند.

این جایزه در هر دوره در سه حوزه تخصصی فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم زیستی و پزشکی و نانو و یک حوزه عمومی یعنی سایر علوم اعطا می‌شد که در این دوره یعنی دوره پنجم حوزه عمومی به گروه علوم پایه و مهندسی تغییر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha