۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۳:۳۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85190276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی  السیسی و رئیس امارات درباره تحولات منطقه

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و رئیس امارات متحده عربی باهم دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، رئیس جمهور مصر با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی در شهر العلمین واقع در شمال غرب مصر با هم دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره همکاری دوجانبه، راهکارهای توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و نیز همکاری در زمینه‌های توسعه‌ای، اقتصادی و سرمایه‌گذاری گفت وگو کردند.

رئیس جمهور مصر و رئیس امارات همچنین در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند که مهمترین آن تحولات منطقه عربی و چالش‌های پیش روی آن است و در این زمینه بر اهمیت فعال سازی اقدامات مشترک کشورهای عربی به طوری که امنیت، ثبات، صلح و توسعه برای منطقه و مردم آن تضمین شود، تاکید کردند.

السیسی و بن زاید در ادامه بر تمایل خود برای ادامه هماهنگی و مشورت در مورد موضوعات مختلف با توجه به چالش‌های مشترکی که منطقه شاهد آن است، تاکید کردند.

رئیس جمهور مصر پیش از این نیز با حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و جهان گفت وگو کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha