حمایت از تجاری‌سازی داروهای راهبردی سرطان با امضای تفاهم نامه سه‌ جانبه

تهران - ایرنا - تفاهم نامه سه جانبه‌ میان ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو و بهستان دارو با محور حمایت از توسعه فناوری و تجاری سازی داروهای راهبردی در درمان سرطان و بیماری های ایمنی امضا شد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، کارخانه نوآوری داروپزشکی بهستان که با مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا و با استفاده از فناوری های نوآورانه و با هدف توسعه محصولات سلامت محور در سال ۱۴۰۱ احداث شده بود، پس از گذشت یک سال با حضور محمدحسین متالهی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا دارو، سالاریان مدیرعامل شرکت بهستان دارو در پردیس استان تهران افتتاح شد.

محور فعالیت اصلی این کارخانه متمرکز بودن بر دانش فنی تولید دارو است. فاز اول کارخانه نوآوری دارو پزشکی بهستان مشتمل بر فضای کار اشتراکی می‌باشد که جهت استقرار پژوهشگران، آزمایشگاه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار دارویی، تاسیسات تامین پیش نیازهای اتاق تمیز شامل دستگاه‌های تولید آب خالص و آب مخصوص محصولات تزریقی و اتاق های تمیز منطبق با GMP به مساحت هزار متر جهت تولید پرتئین‌های نوترکیب با میزبان‌های جانوری و میکروبی و سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

حمایت از توسعه فناوری و تجاری سازی داروهای راهبردی سرطان با امضای تفاهم نامه سه جانبه

این کارخانه سعی بر توسعه داخلی این فناوری‌ها با همکاری پژوهشگران و نخبگان را دارد. در این مرکز از مدرن ترین و به روزترین تجهیزات برندهای داخلی و خارجی استفاده شده است. همچنین توسعه بسیاری از تکنولوژی‌های عنوان شده که عمدتاً در حوزه زیست فناوری جای گرفته است برای اولین‌بار در خاورمیانه میسر شده است.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فاز دوم این پروژه شامل ساخت اتاق های تمیز محصولات مشتق از پلاسمای انسان، ژن درمانی و سلول درمانی در مساحتی بالغ بر ۲ هزار متر مربع و سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال است که تا سال ۱۴۰۴ افتتاح می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha