۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85189756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۳۱ کردستانی در مسابقات قرانی مدهامتان شرکت کردند

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴
کد خبر: 85189756
۷۳۱ کردستانی در مسابقات قرانی مدهامتان شرکت کردند

سنندج- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: ۷۳۱ نفر از اعضای کانون‌های مساجد کردستان با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، بهزاد کیامهر روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار کرد: فراخوان این دوره از مسابقات از ابتدای سال جاری در بین کانون‌های مساجد استان اطلاع‌رسانی شد و تا ۶ مرداد، ۷۳۱ نفر از اعضای کانون‌های مساجد کردستان با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در این این دوره از مسابقات ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی در ۲ بخش ویژه اعضا شامل رقابتی استانی و کشوری، استعدادیابی قرآنی کودکان زیر هفت سال و بخش ویژه کانون است، افزود: این جشنواره در ۱۰ رشته مختلف شامل اذان، مکبری، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء ٣٠، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، معارف اهل بیت(ع) و مفاهیم برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به روند اجرای این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: اعضای کانون‌های مساجد استان با مراجعه به سامانه‌ بچه‌های مسجد در رشته مورد نظر ثبت نام و در بعضی از رشته‌ها، اثر خود را ثبت و در رشته‌های حفظ جزء ۳۰ و مفاهیم قرانی به صورت آنلاین با هم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به شرکت ۱۳۸ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان عنوان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان، این دوره با رشد پنج برابری روبرو شده است، ضمن اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان استان مربوط به رشته حفظ جزء ۳۰ و قرائت نماز بود که در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه هشتم کشوری را کسب کردیم.

کیامهر ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به آغاز داوری مسابقات نیز گفت: داوری مرحله استانی این مسابقات از امروز آغاز شده است و در بخش خواهران شهلا حسین‌پناهی، ژاله حیدری مقدم، زهرا منبری و در بخش برادران هم محی الدین رضایی، اسماعیل تمهیدی، حسین عبدالملکی و علی اصغر فاطمی زاده منتخبین کردستانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را معرفی می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، منتخبین مرحله استانی جواز شرکت در مرحله کشوری را که مهرماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود کسب خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha