۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85189605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات مرمت پل تاریخی خاتون کرج آغاز شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85189605
عملیات مرمت پل تاریخی خاتون کرج آغاز شد

کرج – ایرنا-  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز تجهیز کارگاه و  مرمت پل تاریخی خاتون کرج مربوط به دوران سلجوقی و صفویه  خبر داد.

"رحیم خاکی" روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مناقصه برای مرمت این پل در چند دوره انجام شد که با توجه به نبود شرکت‌های مرمتی واجد شرایط، با حمایت استاندار البرز در زمینه ترک تشریفات، انعقاد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط صورت گرفت.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اعتبار مورد نیاز مرمت این بنای تاریخی پیش بینی و اختصاص داده است.

عملیات مرمت پل تاریخی خاتون کرج آغاز شد

خاکی گفت: مرمت این پل تاریخی با توجه به اهمیتی که در ورودی شهر کرج دارد، توسط یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های مرمتی و توسط استاد مرمت بناهای تاریخی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان کرد: طبق برنامه ریزی مدت زمان مرمت این اثر تاریخی طی ۱۸ ماه آینده انجام می شود.

عملیات مرمت پل تاریخی خاتون کرج آغاز شد

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای مرمت پل خاتون ۹ میلیارد تومان است که اکنون ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات اختصاص یافته و مابقی اعتبارات نیز در طی این دوره تأمین می‌شود.

پل تاریخی خاتون به طول حدود ۶۵ متر و عرض هفت متر سه سال پیش براثر فرسودگی و عوامل طبیعی بخشی از سقف آن ریزش کرد.

این پل که روی رودخانه کرج ساخته شده یکی از معابر جاده تاریخی ابریشم محسوب می شود که از آن به عنوان پل "دختر" کرج نیز یاد شده است.

قرار گرفتن این پل تاریخی روی رودخانه کرج جلوه خاصی از معماری تاریخی ایران و طبیعت بکر کرج به نمایش درآورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha