۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85189483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ نان در استان یزد متناسب‌سازی می‌شود

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85189483
نرخ نان در استان یزد متناسب‌سازی می‌شود

یزد –ایرنا – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: با توجه به اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچگونه افزایشی در نرخ نان نبوده لذا متناسب سازی قیمت آن در استان در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، "محمد علی شاه حسینی" روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: میانگین افزایش نرخ نان در استان نسبت به دو سال قبل افزایش نداشته و به تناسب استانهای همجوار مثل کرمان و فارس هنوز ارزان تر است.

وی ادامه داد: متناسب سازی نرخ نان در دستور کار قرار گرفته و با توجه به بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری باید این اقدام انجام می شد که پس از تایید در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در استان یزد داریم که به ازای هر هزار نفر یک نانوایی است و در شهر یزد ۵۰۰ نانوایی فعالیت دارند و با توجه به سختی کار نانواها می طلبد که در زمینه نرخ ، تعادل سازی صورت گیرد.

شاه حسینی افزود: بیش از هفتاد درصد نانوایی های یزد سنتی و تنوری هستند و نان بعنوان کالای استراتژیک و مهم در سبد غذایی مردم، نگاه ویژه ای را می طلبد و در پرداخت یارانه و بازرسی ها نیز دولت توجه ویژه ای داشته است.

وی ادامه داد: در حذف ارز نیز گندم همچنان باقی ماند و یکی از اقلامی که مشمول قیمت گذاری می شود نیز نان است و قیمت آرد هم ثابت مانده و یارانه ای ۴۰ درصدی نیز جداگانه به حساب نانوایان واریز می شود .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: طرح ساماندهی آرد و نان در سال گذشته اجرا شد و فروش نانوایی تحت نظارت نرم افزاری و با کارت بانکی شد و درصد تخلف نیز به حداقل رسید .

شاه حسینی ادامه داد: دستمزد و بیمه و قیمت اجاره و لوازم و دستگاهها و دیگر موارد در نانوایی ها دخیل است و از سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز قیمت نان در یزد افزایش نیافته است که باعث جابجایی نانوایان و تغسیر شغل شده و برخی از نانوایی ها نیز تعطیل شده و کارگران این بخش نیز تغییر شغل داشتند و نزدیک به ۴۰ درصد از فعالین این بخش به صنایع منتقل شدند .

وی ادامه داد: میانگین نرخ نان پنج استان فارس ،کرمان ،خراسان رضوی، سمنان و بندرعباس گرفته شد و با توجه به بخشنامه معاون اول رییس جمهور برای متناسب سازی و متعادل سازی عقب ماندگی نرخ نان تصمیم گیری شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: متناسب سازی نرخ نان در دستور کار قرار گرفته و پس از تایید مرکز، در روزهای اینده نرخ جدید متعادل سازی شده و به اطلاع عموم خواهد رسید تا بخشی از درخواست های نانواها با رعایت صرفه و صلاح عموم اجرایی گردد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha