استاندار: ۹۸ درصد طرح های سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اجرایی شده است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه ۹۸ درصد از طرح ها و پروژه های سفر ریاست جمهوری به این استان اجرایی شده است، گفت: تاکنون ۵۳ درصد کل پروژه های سفر به بهره برداری رسیده است.

حسن بهرام نیا روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: کل اعتبارات دور اول سفر، ۵۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال بوده که ۳۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش عمرانی و اقتصادی و ۱۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز مربوط به بخش تسهیلات بوده است.

وی افزود: میزان اعتبار هزینه شده زیرساختی ویژه اربعین از زمان استقرار استاندار دولت سیزدهم تا کنون ۶۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است که عمده این اعتبارات در بخش راه ها، احداث پل و تونل هزینه شده و مابقی نیز برای سایر زیرساخت های حوزه اربعین هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام، اعتبار پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در سفر دوم ریاست جمهوری به استان ایلام را ۶ هزار میلیارد ریال بیان کرد و یادآور شد: از بخش اختصاص اعتبار دور اول سفر ریاست جمهوری به استان از نظر درصدی ۷۱ درصد محقق شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه در مجموع ۹۶ درصد مصوبات سفر دور اول ریاست جمهوری به استان اجرایی شده است، تاکید کرد: برای دور اول سفر ریاست جمهوری ۱۴۴ مصوبه با ۳۰۲ طرح در استان مصوب شده بود که با پیگیری مسوولان استان و با عنایت های رییس جمهور و معاون اجرایی ایشان، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در قالب متمم سفر نیز به اعتبارات مصوب دور اول سفر اضافه گردید.

استاندار: ۹۸ درصد طرح های سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اجرایی شده است

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار ۸ هزار میلیارد ریال از سفر رییس جمهوری و نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل سفر معاون اجرایی رییس جمهور به استان اختصاص یافته است که از این میزان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و مابقی به صورت ریالی بوده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در مجموع اعتبار ریالی عمرانی دور اول سفر رییس جمهوری به استان ۳۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال و همچنین ۱۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هم تسهیلات بوده است.

بهرام نیا ادامه داد: تخصیص اعتبار پروژه های عمرانی دور اول سفر ریاست جمهوری به استان با ۷۱ درصد، معادل ۳۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: مجموع مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در دور اول ۱۴۴ مورد بوده که از این تعداد ۳۷ مورد تکمیل و به اتمام رسیده، ۳۷ مورد، مصوبات فعال و ۱۰۱ مورد در دست اجرا، ۶ مورد در دست پیگیری است که در مجموع ۹۶ درصد مصوبات سفر در استان اجرایی شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در مجموع ۹۸ درصد از پروژه ها و طرح های سفر ریاست جمهوری به استان اجرایی و ۵۳ درصد کل طرح ها و پروژه های سفر به بهره برداری رسیده است.

سفر دوم رییس جمهور نقش تاثیرگذار و پیشران در توسعه استان ایلام خواهد داشت

استاندار ایلام با بیان اینکه دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت نقش تاثیرگذاری در توسعه و رشد استان خواهد داشت، گفت: همزمان با اربعین حسینی در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان هستیم که هم یک سفر پربار معنوی است و هم سفری است که نقش مهم و پیشران در توسعه استان دارد و امید است که مردم دیار ایلام میزبانی خوبی از رییس دولت ایران قوی داشته باشند.

بهرام نیا با اشاره به فراهم شدن مقدمات سفر رئیس جمهور به استان ایلام، بیان کرد: کمیته های مختلفی در این ارتباط تشکیل شده است.

استاندار ایلام عنوان کرد: این سفر متفاوت از سایر سفرها خواهد بود و از خرد و نظرات جمعی کارشناسان استفاده شده و اولویت در این سفر با پروژه هایی است که با زندگی مردم و نشاط اجتماعی در ارتباط هستند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های خاص استان و اینکه ایلام یکی از قطب های نفت و گاز و انرژی در کشور است، افزود: گام های بلندی برای توسعه برداشته شده و هدف گذاری خاصی نیز شکل گرفته شده است، این استان مرزی با داشتن منابع نفت، گاز، پتروشیمی، حفاری مخزن بانکول، باباگیر و پتروشیمی های در دست اجرا در آینده ای نزدیک به عنوان قطب انرژی غرب کشور تبدیل می شود.

استاندار: ۹۸ درصد طرح های سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اجرایی شده است

سامانه گرمسیری یک ابروژه برای توسعه بخش کشاورزی ایلام است

استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه های بزرگی چون پتروشیمی دهلران با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجرا است.

بهرام نیا بیان کرد: ابر پروژه سامانه گرمسیری با توجه به نقش آن در توسعه استان بویژه حوزه کشاورزی از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد ایلام است.

وی با بیان اینکه سامانه گرمسیری یک ابرپروژه در ایلام است که ۱۷ کیلومتر کانال با قطر پنج متر در این طرح انجام شده است، افزود: ۷۵ هزار میلیارد ریال در مجموع برای این طرح هزینه شده است.

بهرام نیا تاکید کرد: تا کنون ۹۵ کیلومتر از ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری این طرح انجام شده و به زودی ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان مشروب می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبه اصلی مردم سامانه گرمسیری بوده است، افزود: دولت تلاش می کند زیرساخت های استان را توسعه دهد و در بحث راه آهن کارهای خوبی صورت گرفته است، باید تلاش کنیم پروژه های نیمه تمام در استان تکمیل شوند.

بهرام نیا با تاکید بر فعال شدن ظرفیت های خاص حوزه کشاورزی در استان یادآور شد: ۲۵ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در استان ایلام وجود دارد که بعضی از آنها ۲۰ سال است تکمیل نشده اند که در این دولت پنج ایستگاه تکمیل شده است.

استاندار: ۹۸ درصد طرح های سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اجرایی شده است

وی اضافه کرد: دولت ها به تناسب نگاه، توان، برنامه ریزی و سیاست، بخشی از زیرساخت های استان را تکمیل و اجرا شده و در این دولت در مقام مقایسه با دولت های گذشته کارهای فراوانی انجام شده است و فقط در یک حوزه استان ایلام یعنی حوزه راهداری، طی یکسال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در حوزه اربعین سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های استان هزینه شده است، افزود: یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات اربعین سال گذشته به پنج هزار و ۸۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های خاص استان و همسایگی این استان با سه استان کشور همسایه عراق، بیان کرد: وجود ظرفیت های خاص گمرک برای صادرات و تردد مسافر از پایانه مرزی مهران نیز از ظرفیت های خاص برای توسعه استان به شمار می رود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند و با این نگاه در استان قدم های بلندی در راستای توسعه استان برخواهیم داشت و ایلام در آینده نه چندان دور به استان های برخوردار نزدیک خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha