مهارت‌آموزی به عنوان زیربنای اشتغال در گلستان نهادینه می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با تاکید بر اینکه امروزه خروجی دانشگاه‌ها آن گونه که باید نتوانسته معضلات اشتغال کشور را برطرف کند، گفت: باید تلاش شود مهارت آموزی به عنوان زیربنای اشتغال و حل معضل بیکاری در استان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه کرایلو در سخنان پیش از خطبه‌ نمازجمعه امروز گنبدکاووس به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت اظهارکرد: مساله اشتغال جوانان به عنوان یکی از چالش‌های مهم خانواده‌های ایرانی شناخته می‌شود و باید تلاش کنیم حوزه بهره‌وری از طریق آموزش‌ها میان خانواده‌های گلستانی نهادینه شود.

وی تنها راه حل اشتغال را حرکت در مسیر مهارت آموزی دانست و افزود: اتفاقات جدیدی در استان شکل گرفته و سند جامع ائتلاف مهارتی و سند مهارت‌های نوین گلستان بر مبنای ۳۱ دستگاه تدوین شده تا بتوانیم آموزش مهارتی را در استان تقویت کرده و ارتقا بخشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان تاکید کرد: در خانواده‌ها افرادی که از یک مهارت برخوردار هستند به طور قطع نسبت به دیگران زندگی بهتر و با آرامش بیشتری دارند.

کرایلو گفت: در مجموعه فنی و حرفه‌ای گلستان ۱۹ گروه هدف را مدیریت می‌کنیم و بنا داریم آموزش‌ها را به درون خانواده‌ها ببریم چرا که مهارت آموزی در بنیان تمام خانواده‌ها وجود دارد به عنوان مثال آموزش رسم شوهرداری به دختران و کارکردن و مدیریت خانواده به پسران خود نوعی مهارت آموزی است که باید تقویت شود.

وی افزود: بعد از چهار دهه اساسنامه سازمان ملی آموزش مهارت کشور تدوین شده و آموزش‌های بسیار خوبی در حوزه مختلف ارائه می‌شود و از آموزش‌های سنتی بر پایه خیاطی و تولید قارچ عبور کردیم و بنا داریم به سمت آموزش‌ فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و برنامه‌ ریزی تلفن همراه و رایانه به عنوان نیاز امروز جامعه حرکت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرای نهضت مهارت‌آموزی در استان، گفت: معتقدیم برای حل مشکلات اشتغال جوانان باید نهضت مهارت آموزی در کشور شکل بگیرد و در درون خانواده‌های مهارت آموزی به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان بیان کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی در سایه بیکاری و عدم شکل گیری اشتغال به وجود می‌آید لذا انتظار داریم گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان در این حوزه به این مجموعه کمک کند و با افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران این شهرستان در هفته دولت سهم مردم این منطقه در حوزه آموزش‌های مهارتی و فضاهای آموزی را ارتفا خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha