ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت

اسلام آباد- ایرنا- رییس مجلس مجلس پاکستان گفت: حافظه تاریخی مردم پاکستان فراموش نمی‌کند که ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و از این جهت ما خود را مدیون ایران می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی، عصر پنجشنبه با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان ملاقات کرد.

در این دیدار که اعضای هیات عالی رتبه همراه وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند، امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رییس مجلس شورای اسلامی به رییس مجلس ملی پاکستان گفت: طی دو روز گذشته مذاکرات خوبی با مقامات عالی دولت پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، بانکی، انرژی، حمل و نقل و مراودات مرزی برگزار شد و توافقات خوبی به دست آمد که امیدواریم این توافقات با همکاری دو کشور اجرایی شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: مجلس ملی پاکستان می تواند نقش مهمی در حمایت از دولت این کشور برای تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته باشد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای خرید دام زنده از پاکستان را اعلام کرد.

ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت

در این دیدار راجا پرویز اشرف رییس مجلس ملی پاکستان با اشاره به مشترکات فراوان سیاسی، مذهبی، تاریخی و جغرافیایی میان دو کشور، علاوه بر عامل همسایگی، اظهار داشت: حافظه تاریخی مردم پاکستان فراموش نمی‌کند که ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و از این جهت ما خود را مدیون ایران می‌دانیم.

اشرف با اشاره به اینکه توافق در مورد پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان در زمان حاکمیت دولت حزب مردم در پاکستان صورت پذیرفت، خواستار تکمیل و اجرایی شدن این پروژه شد.

وی همچنین آمادگی خود را برای میزبانی از قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در سفر به پاکستان اعلام کرد.

پیش از این دیدار، وزیر امور خارجه با رئیس مجلس سنا، نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان دیدار کرده بود.

به گزارش ایرنا؛ وزیر امور خارجه روز چهارشنبه به دعوت بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی، اولین سفر دوجانبه خود به اسلام آباد را آغاز کرد.

روز جمعه امیرعبداللهیان اسلام آباد را به مقصد کراچی ترک خواهد کرد. در کراچی دیدار با مقامات محلی، دیدار با ایرانیان، شرکت در نماز جمعه کراچی و حضور در جمع تجار و بازرگانان کراچی انجام خواهد شد.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha