۱۶ هزار دز واکسن سرخک به اتباع خارجی در خراسان رضوی تزریق شد

مشهد- ایرنا- رییس گروه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۶ هزار و ۲۰۱ دز واکسن سرخک به اتباع خارجی زیر پوشش این دانشگاه در سال جاری تزریق شده است.

دکتر زهرا نهبندانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون بیماری سرخک در کشور افغانستان شیوع دارد، افزود: اتباع خارجی در سنین بین 9 ماه تا ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسن سرخک را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین طی این بازه زمانی ۳۷ هزار و ۷۰۶ دز واکسن فلج اطفال به اتباع خارجی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تزریق شده است.

رییس گروه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خوشبختانه کشور ایران ما با واکسیناسیون منظم و مداوم اطفال به حد ریشه کنی بیماری فلج اطفال رسیده است.

وی گفت: در کشورهای هم مرز با استان خراسان رضوی با کمال تاسف، برخی از بیماریها در حالت طغیان قرار دارند به همین دلیل اتباع خارجی ساکن در این استان و در مرزهای ورودی به کشور واکسیناسیون می شوند.

دکتر نهبندانی افزود: هم اینک اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی به حد قابل قبولی واکسینه شده اند، اما واکسیناسیون بیماریهای سرخک و فلج اطفال بیماری در مرزهای ورودی کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، گفته شده پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز از اتباع فاقد مجوز ثبت و برآورد شده اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha