۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85188323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاز نخست طرح اصلاح موج شکن بندر عامری تنگستان پایان یافت

بوشهر- ایرنا - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: فاز نخست اصلاح موج شکن بندر صیادی عامری شهرستان تنگستان به عنوان یکی از مطالبه‌های مهم ساحل نشینان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عقیل امینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر صیادی عامری در سال ۱۳۷۸ توسط سازمان شیلات ایران با حوضچه‌ای به وسعت ۲۰ هکتار و ۲ موج شکن‌ به طول یکهزار و ۲۷ متر به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: با اتمام عمر مفید مصالح به کار رفته در موج شکن سازمان شیلات ایران طرحی را در چند فاز تعریف کرده که در مرحله اول بخشی از بازوی موج شکن شمالی به طول ۷۰۰ متر با استفاده از حدود ۲۶۵ هزار تن انواع مصالح سنگی هم اکنون به اتمام رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: در مرحله دوم این عملیات نیز ترمیم بخش‌های باقیمانده موج شکن و همچنین روسازی آسفالت آن در دستور کار قرار دارد که اکنون در دست اجرا است.

وی یادآور شد: مجموع اعتبار اصلاح و بهسازی موج شکن بندر عامری شهرستان تنگستان ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

امینی یادآور شد: بندر صیادی عامری از جمله بندرهای مهم و فعال صیادی استان است که روزانه پذیرای شمار زیادی شناورهای سفاری می‌شود.

وی تاکید کرد: بندر عامری با نقشی مهم در حوزه صیادی بخش قابل توجهی از معیشت مردم منطقه را تامین می‌کند از این رو اهتمام ویژه‌ای به نگهداری زیرساحت‌های شیلاتی این بندر وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha