۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85188131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85188131
آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد

تهران- ایرنا- مرحله کتبی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح پنج شنبه ۱۲ مردادماه با حضور در حوزه دانشگاه امام صادق(ع) از روند برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز ابراز رضایت کرد.

صحرایی در جریان این بازدید از عوامل اجرایی و حفاظتی برگزاری این آزمون در سازمان سنجش آموزش کشور تشکر کرد و گفت: بیش از  ۳۲۵ هزار نفر متقاضی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۸ درصد زن و ۳۲ درصد مرد هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این آزمون در ۱۶۷ شهرستان و ۲۵۵ محل حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۹۶۵ حوزه فرعی در سراسر کشور برگزار شد و ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر در رشته‌های دبیری و هنرآموزی در آزمون استخدامی جذب خواهند شد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۸۷ نفر برای ۱۲ رشته دبیری و ۳ هزار و ۳۹۷ نفر برای ۱۷ رشته هنرآموزی است.

براساس اعلام محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که مرحله اول آزمون یعنی بخش کتبی با سهم ۶۰ درصدی با منابع مشخص در بخش عمومی و بخش تخصصی که در دفترچه اعلام شده، برگزار می‌شود، اظهار کرد: منابع شایستگی‌های اختصاصی از کتب درسی و راهنمای کتب معلم به منظور آشنایی اولیه با منابع و ظرافت‌های معلمی پیش از ورود به فرآیند آزمون انتخاب شده است. با اعلام نتایج مرحله آزمون کتبی و مشخص شدن اسامی چند برابر ظرفیت، مرحله ارزیابی تکمیلی به منظور اعلام نتایج نهایی در شهریور ماه صورت خواهد گرفت که فرآیند آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

نتیجه آزمون تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha