۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85187937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پسکوف: گزارش‌های اغلب رسانه‌های غربی جعلی است

۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵
کد خبر: 85187937
پسکوف: گزارش‌های اغلب رسانه‌های غربی جعلی است

تهران- ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که بخش اعظم گزارش‌های بسیاری از رسانه‌های معتبر غربی، جعلی است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، پسکوف چهارشنبه اظهار کرد: رسانه‌های جدی و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای مستعد و باهوش زیادی در غرب هستند. اما اخیرا همه آنها جنگی را علیه ما آغاز کرده‌اند. آنها تحت شریط سانسور کامل نظامی قرار دارند.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه سرویس‌های ویژه غربی جلسات توجیهی برای رسانه‌ها برگزار می‌کنند، افزود: بسیاری از رسانه‌ها، روزنامه‌ها، کانال‌های تلویزیونی، خبرگزاری‌های اینترنتی و نشریات معتبر غربی دستورالعمل‌هایی از سرویس‌های ویژه کشورهای خود دریافت می‌کنند.

پسکوف تاکید کرد: این رسانه‌ها اطلاعات درزشده را دریافت می‌کنند که اغلب آنها جعلی است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بهمن ماه گذشته گفت که انتشار اخبار جعلی درباره عملیات نظامی این کشور در اوکراین نمی‌تواند روس‌ها را فریب دهد.

وزارت خارجه روسیه نیز سال گذشته در پیامی خطاب به سفیر آمریکا در مسکو، این سفارتخانه را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد.

روسیه از سفارت آمریکا در مسکو خواست تا انتشار اخبار جعلی در مورد عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف کند. در پی انتشار این بیانیه مسکو دیپلمات‌های آمریکایی را تهدید به اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه در پیام خود اعلام کرد که هیات دیپلماتیک آمریکایی به فعالیت‌های بدخواهانه خود در فضای مجازی ادامه می‌دهد و اخبار نادرستی درباره عملیات روسیه در اوکراین منتشر می‌کند.

در پیام روسیه خطاب به سفیر آمریکا در این کشور نسبت به فعالیت‌های خرابکارانه هشدار داد و یادآوری کرد که انتشار اخبار جعلی در روسیه جرم محسوب شده و می‌تواند با محکومیت زندان تا ۱۵ سال همراه باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha