رییس سازمان مالیاتی: در حال حرکت به سمت عادلانه‌تر شدن نظام مالیات‌ستانی هستیم

شیراز-ایرنا- رییس سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه هیچ بنایی بر مالیات‌ستانی مضاعف از اصناف و مشاغل نداریم، گفت: امروزه با توجه به اینکه شرایط دسترسی به اطلاعات فعالان اقتصادی فراهم شده است؛ در حال حرکت به سمت شفاف‌سازی و عادلانه‌تر شدن نظام مالیات‌ستانی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدهادی سبحانیان چهارشنبه شب در جمع کسبه و بازاریان کازرون اظهار داشت: در طول ۲سال گذشته، هم ظرفیت‌های قانونی برای مالیات‌ستانی عادلانه فراهم شده و هم اراده حاکمیتی برای انجام این کار شکل گرفته است تا بتوانیم با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد نظام عادلانه مالیات ستانی را در کشور مستقر کنیم.

رییس سازمان مالیاتی: در حال حرکت به سمت عادلانه‌تر شدن نظام مالیات‌ستانی هستیم

پذیرفته شده نیست که فعالان اقتصادی با درآمدهای بسیار بالا مالیات کمتری پرداخت کنند

رییس سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: برای ما پذیرفته شده نیست که فعالان اقتصادی با درآمدهای بسیار بالا، مالیات کمتری نسبت به فعالان اقتصادی با درآمد پایین پرداخت کنند، لذا خودمان را مکلف می‌دانیم که به سمت عادلانه شدن نظام مالیات‌ستانی در کشور حرکت کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس همین رویکرد و با همکاری خوبی که با شبکه بانکی کشور و سایر دستگاه‌ها شکل گرفته توانسته‌ایم اقدامات قابل توجهی برای شفاف‌تر شدن نظام مالیات‌ستانی در کشور انجام دهیم.

او افزود: البته قدم‌هایی که گام به گام در این مسیر برداشته می‌شود مبتنی بر قانون است و از اصناف و مشاغل هم انتظار می‌رود که آگاهی لازم را نسبت به تکالیف خود داشته باشند.

سبحانیان عنوان کرد: از روش‌هایی مختلف می‌توانیم به اطلاعات در خصوص درآمد حَقه و درآمدی که افراد از محل کسب و کارشان دارند دست پیدا کنیم؛ افزون بر کارت‌خوان‌ها، مبالغ واریز شده به حساب‌های کسب و کارهای مختلف که به عنوان حساب تجاری معرفی می‌شود، به عنوان درآمد تلقی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: هرچند ممکن است به جهت ناآگاهی به تکالیف، مبالغی به حساب‌های تجاری واریز شود که جنبه درآمدی ندارد، این اشتباه نباید اتفاق بیفتد، البته بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ شده که این مبالغ از میزان درآمد خارج شود اما فعالان اقتصادی هم باید این دقت نظر را داشته باشند تا این مبالغ به حساب تجاری آنها واریز نشود.

نهضت تبیین با برگزاری میزهای خدمت در بیش از ۲۰۰ نقطه کشور

سبحانیان با بیان اینکه نهضت تبیین با برگزاری میزهای خدمت در بیش از ۲۰۰ نقطه کشور شکل گرفته است، گفت: هر چند در حال حرکت به سمت شفافیت هستیم اما همچنان با نقطه آرمانی فاصله بسیاری داریم، بدون شک طی کردن این فاصله نیازمند گفت وگو و تبیین است،ما نمی‌توانیم ره صد ساله را یک شبه طی کنیم.

وی متوسط مالیات اخذ شده از اصناف و مشاغل در سال ۱۴۰۱ را پنج میلیون تومان در سال عنوان کرد و افزود: هیچ بنایی بر مالیات‌ستانی مضاعف از اصناف و مشاغل نداریم،هدف ما این است که رویکردهای مالیات‌ستانی را به سمت کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ سوق دهیم.

رییس سازمان مالیاتی: در حال حرکت به سمت عادلانه‌تر شدن نظام مالیات‌ستانی هستیم

هیچ تصمیمی بدون برگزاری جلسات کارشناسی اتخاذ نمی‌شود

سبحانیان اضافه کرد: در حوزه ضرایب سودآوری، جلسات متعددی را با اصناف و مشاغل و هر کسی که نسبت به این موضوع دغدغه داشته برگزار شده و این مسیر همچنان برای سنوات آتی باز است‌.

رییس سازمان مالیاتی کشور اظهار داشت: هیچ تصمیمی بدون برگزاری جلسات کارشناسی اتخاذ نمی‌شود ‌و جوانب مختلف با حضور اصناف بررسی خواهد شد، در واقع بر این باور هستیم که برای پیشبرد اهداف مان از مشورت و توصیه افراد در کف بازار بهره ببریم.

کازرون در ۱۴۳کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha