لرستان رتبه نخست برداشت کربنات کلسیم را در کشور دارد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: معادن غنی کربنات کلسیم در استان وجود دارد و رتبه نخست کشور را در این بخش داریم.

به گزارش ایرنا، سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه زنجیره های ارزش راهبردی لرستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مطرح شده از سوی وزارت کشور، توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی است و همه استانها باید براساس مزیت‌های نسبی موجود در استان، حداقل ۲ زنجیره ارزش را تعریف کنند.

وی افزود: در این زمینه لازم است تا حلقه‌های مفقوده و عملیاتی نشده استان شناسایی شوند تا زنجیره تولید تکمیل شود و به سمت ارزش گذاری برسد.

ابراهیمی تصریح کرد: این روند باید به جایی برسد که در رقابت های خارجی و داخلی ارزش افزوده مدنظر را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به تایید سه حلقه در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه کربنات کلسیم در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، اولین حلقه زنجیره ارزش راهبردی مربوط به کربنات کلسیم و دومین حلقه متعلق به بخش شیلات بوده و گیاهان دارویی به عنوان سومین حلقه مورد تایید قرار گرفته است.

ابراهیمی اظهار کرد: این حلقه ها نیاز به کار کارشناسی و چکش کاری دارند و قطعا نقایصی دارند که بایستی رفع شود تا به مرحله نهایی برسند.

وی بیان کرد: در صورت قطعی شدن، برای حلقه ها اعتبار در نظر گرفته می شود و سرمایه گذاران به سمت این حلقه ها سوق داده می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ممکن است موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد که در سفر ریاست جمهوری جهت برطرف شدن مطرح خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha