۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۳:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85187279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی وزیر خارجه آمریکا با رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا درباره نیجر

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه آمریکا تلفنی با رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا درباره تحولات کشور نیجر گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور تلفنی با موسی فکی محمد رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا تلفنی گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا با رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا درباره آخرین تحولات نیجر رایزنی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است: بلینکن و فکی بار دیگر بر لزوم آزادی «محمد بازوم» رئیس جمهور معزول نیجر تاکید کردند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری با بازداشت محمد بازوم رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، بر دوره جدید سیاست ورزی در این کشور و نخستین تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور استعمارزده، هنوز آغاز نشده نقطه پایان گذاشتند.

وزیر خارجه آمریکا و رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا همچنین درباره تحولات سودان گفت وگو و تاکید کردند که درگیری‌ها در این کشور راه حل نظامی ندارد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و عربستان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در این کشور میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha