۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85187119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بمب‌های خوشه‌ای اوکراین غیرنظامیان را هدف گرفت

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبر: 85187119
بمب‌های خوشه‌ای اوکراین غیرنظامیان را هدف گرفت

تهران-ایرنا- به گفته فرماندار یکی از شهرهای جمهوری دونتسک، نظامیان اوکراین با بمب‌های خوشه‌ای اتوبوس شهری را هدف گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ولادیسلاو کلیوچاروف، فرماندار منطقه ماکیفکا از جمهوری دونتسک با انتشار پیامی در تلگرام نوشت: نیروهای اوکراینی با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای یک اتوبوس حامل غیرنظامیان را بین شهرهای ماکیفکا و یاسینواتایا را هدف قرار دادند.

گفته می‌شود بمب‌ها در کنار این اتوبوس اصابت و هیچ کس در این بمباران آسیب ندیده است.

طبق پیام منتشر شده فرماندار این شهر، اتوبوس در حال حمل مسافران بود که هدف بمب‌های خوشه‌ای قرار گرفت. مقامات محلی می‌گویند تردد در این مسیر متوقف شده است.

طی هفته‌های اخیر ارسال بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در رسانه‌های جهان بحث برانگیز شده است ولی کاخ سفید به صراحت اعلام کرد که این بمب‌ها را در اختیار کی‌یف قرار داده است. یک هفته بعد از اعلام کاخ سفید، بمب‌های نامتعارف خوشه‌ای در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفت و بلافاصله نیز بکار نیز گرفته شد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع اوکراینی گزارش داد که ارتش اوکراین استفاده از مهمات خوشه‌ای آمریکا علیه مواضع روسیه را آغاز کرده‌است که اولین مورد آن روستای ژورافلفکا در مرز روسیه بود.

همان روز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک خبرنگار رسانه ریانووستی این کشور در جریان گلوله‌باران منطقه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین کشته و سه روزنامه نگار دیگر این کشور زخمی شدند. این وزارتخانه اعلام کرد که اوکراین با استفاده از مهمات خوشه ای به خبرنگاران حمله کرده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha