فرماندار: صنایع کرمانشاه به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه گفت: صنایع بزرگ کرمانشاه همچون پتروشیمی و فولاد با کمک راه‌آهن به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا آمویی» روز سه‌شنبه در دیدار با «سعید ترکی» مدیرکل راه آهن اراک (مدیریت ایستگاه کرمانشاه) افزود: اتصال صنایع کرمانشاه به شبکه ریلی کشور با ایجاد خطوط فرعی و در جهت کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاهای تولیدی و مواد اولیه انجام می‌شود.

وی، بهره‌برداری کارخانجات و صنایع بزرگ استان همچون پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه از ظرفیت ریلی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در رابطه با ایجاد خطوط فرعی ریلی برای جابجایی تولیدات صنایع بزرگ کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و سرمایه‌گذار نیز در حال جذب است.

فرماندار کرمانشاه با تأکید بر فراهم‌سازی مقدمات راه‌اندازی دهکده لجستیک در کرمانشاه افزود: بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر کشور به دلیل مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور، ظرفیت ریلی کرمانشاه و نزدیکی آن با کشور عراق تمایل به ارسال کالاهای خود از این استان دارند و براین اساس ایجاد دهکده لجستیک ضروری است.

وی تاکید کرد: ایجاد دهکده لجستیک اشتغالزایی را نیز به دنبال دارد که این موضوع مورد توجه مدیریت ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی است و امیدواریم به‌زودی مراحل اجرایی این دهکده آغاز شود.

آمویی با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار با مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: وضعیت ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه اعم از ساختار مدیریتی آن و استقرار مدیریت راه‌آهن در استان و کیفیت و نوع قطارها از دغدغه‌ها و مطالباتی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی با اشاره به قول مساعد مدیرکل راه‌آهن اراک برای اعمال تغییرات بیان کرد: وضعیت خط ریلی کرمانشاه برای حضور شرکت‌های ریلی مطرح باید بهبود یابد و درباره افزایش رام‌های قطار با توجه به ظرفیت موجود نیز از طریق استانداری اقدام خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به استفاده از ظرفیت خطوط ریلی کرمانشاه در ایام اربعین خاطرنشان کرد: مقرر شده تیمی از کادر اداری و تخصصی اداره کل راه‌آهن اراک، در ایام اربعین در کرمانشاه مستقر شوند تا بتوانند برنامه‌ها را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، قطعه راه‌آهن فیروزان - کرمانشاه از ابتدای سال ۱۳۹۷ افتتاح و تحت مدیریت اداره کل راه آهن اراک بهره برداری می‌شود و فاز اول راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی (کرمانشاه به اسلام آبادغرب) هم با پیشرفت ۸۳ درصدی در بخش زیرسازی تا سال ۱۴۰۴ ریل گذاری می‌شود.

این خط ریلی قرار است تا سال ۱۴۰۶ به مرز خسروی برسد. مسیری که هشت هزار و ۷۹۲ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر هم پل دارد که در سفر ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ رییس جمهور هم ۶۰۰ میلیارد تومان برای ادامه فعالیت آن تخصیص داده شد و کل پروژه راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تشکیل اداره کل راه آهن در کرمانشاه می تواند در به ثمر رساندن این پروژه ها و تحویل به موقع و حتی زودتر آن، نقش بسزایی داشته باشد.

با توجه به اینکه این خط ریلی نقش بسزایی در سهولت دستیابی به عتبات عالیات و جابجایی زائران اربعین حسینی دارد، ضرورت های نگهداری و تعمیر خط ریلی احداث شده، داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ظرفیت ها و موقعیت ویژه استان کرمانشاه، اما باوجود پیگیری‌های مکرر و مکاتبات متعدد تاکنون ساختار سازمانی اداره کل راه آهن کرمانشاه تعیین تکلیف نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha