دستگاه تعیین گروه خونی خودکار در قم رونمایی شد

قم-ایرنا- با حضور استاندار قم در سازمان انتقال خون از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد تقی شاهچراغی روز سه شنبه با حضور در یکی ازمراکز انتقال خون استان قم از وضعیت ذخیره و فرآیند اهدای خون بازدید بعمل آورد.

وی با اشاره به وضعیت ذخایر خونی استان و عملکرد مطلوب مردم قم در امر خداپسندانه اهدای خون، بیان کرد: مردم قم همیشه با اهدا و تامین نیازهای خونی، گام های حیاتی در تامین نیاز حیاتی بیماران و نیازمندان در سطح استان و کشور داشته اند.

استاندار قم ادامه داد: یکی از مباحث مهم و ضروری در رابطه با تولید فرآورده های خونی، بروزرسانی تجهیزات است، باید پیگیری های لازم جهت تکمیل تجهیزات تخصصی انتقال خون در قم انجام بگیرد.

شایان ذکر است: افزایش سرعت، دقت و کاهش اشتباه در گروه بندی خون و هزینه‌های مواد مصرفی و کاهش آنتی سرم‌ها از ویژگیهای دستگاه تعیین گروه خونی خودکار است.این دستگاه بدون محدودیت و در کمتر از ۲ ساعت تعداد نمونه‌های اخذ شده را تعیین می‌کند.
 

قم در زمینه اهدای خون از استان های پیشتاز کشور است

استاندار قم همچنین در پیامی به مناسبت روز اهدای خون که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: نهم مرداد سالروز تأسیس سازمان انتقال خون، به عنوان روز ملی اهدای خون نامگذاری شده است.

پیام ادامه یافته است: اهدای خون به عنوان مظهر از خودگذشتگی، ایثار و نوع دوستی بشر و نماد اهدای حیات، از ارزش و فضلیت والایی برخوردار است و مردم نوع دوست ایران اسلامی همواره در این امر خداپسندانه پیشگام بوده اند.

پیام حاکی است: با گذشت سال ها از تاسیس سازمان انتقال خون، امروز شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه تأمین فراوردهای خونی سالم و استاندارد مورد نیاز بیماران هستیم و بکارگیری دانش، امکانات و تجهیزات تخصصی و کیفی نگهداری، آزمایش و تولید محصولات خونی توسط این سازمان، موجب اطمینان اهداکنندگان و رضایت خاطر بیماران شده است.

پیام می افزاید: خوشبختانه شاخص اهدای خون در استان قم نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار بوده و این استان به دلیل همراهی و مشارکت مردم نوع دوست، یکی از استان های پیشتاز و پیشرو در عرصه اهداء شناخته می شود.

استاندار قم در پایان این پیام ضمن گرامیداشت روز اهدای خون و ارج نهادن به اقدام ارزشمند اهداء کنندگان، از زحمات و تلاش های کارکنان و خادمان حیات و سلامت استان قم تشکر و قدردانی نموده و بهروزی و توفیق روزافزون فعالان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسالت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha