۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85186557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این مرکز از سال گذشته پویایی خاصی به خود گرفته است ، طوری‌ که برای اولین بار فناور برتر کشور از این مرکز انتخاب شد و شاهد رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان بودیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر نعمت هدایت روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرستان معاونت‌های رشد و نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری این دانشگاه از فعالیت بیش از ۱۳۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: این واحدها برای توسعه فناوری و راه‌اندازی کسب ‌و کار از خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های مالی این مرکز بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تولید اشتغال آفرین، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و رسیدن به این هدف، اراده‌ای جمعی می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت مراکز رشد دانشگاهی اظهار کرد: مراکز رشد دانشگاهی جزو مراکزی هستند که می‌توانند در کنار مراکز تحقیقاتی یافته‌های علمی را عملیاتی کنند.

شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه مسیر راه برای ورود دانشگاه به اشتغالزایی و کارآفرینی از مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری عبور می‌کند، ادامه داد: مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه طی یک سال گذشته از شعار به عمل رسیده است.

دکتر مسعود اجری ، سرپرست معاونت رشد مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم با اشاره به رویدادهای برگزار شده در این مرکز طی یک سال گذشته، گفت: برگزاری مسابقات رباتیک، دریافت مجوز ایجاد کسب و کار و خانه رباتیک از فعالیت‌های بارز در این مرکز بوده است.

در این آیین احکام انتصاب امید غفارزاده به عنوان سرپرست معاونت نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و مسعود اجری به عنوان سرپرست معاونت رشد مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ابلاغ شد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha