۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85186538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد نیاز به خون مراکز درمانی استان یزد تامین می‌شود

یزد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون یزد سطح ذخایر خون استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۱۰۰ درصد نیاز به خون مراکز درمانی و بیمارستانی استان تامین می شود و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا دکتر محمدرضا آقایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هیچ بیماری در استان معطل خون و فرآورده های خونی نمی ماند بلکه خون مورد نیاز بیماران استان در اسرع وقت تامین می شود.

وی با بیان اینکه ذخایر خون استان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است اظهار کرد: حدود ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیزات انتقال خون در یکسال گذشته هزینه شده است.

آقایی متوسط اهدای خون در کشور را ۲۵ در یکهزار بیان کرد و گفت: این رقم در استان ۳۵ در یکهزار است ، همچنین این استان از لحاط اهدا کنندگان خون مستمر در رتبه سوم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد یزدی ها دو بار در سال خون اهدا می کنند ادامه داد: در روز ۱۳ محرم حدود ۴۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کردند.

مدیرکل انتقال خون یزد تصریح کرد : از مرداد ماه سال گذشته تاکنون ۵۵ هزار نفر در استان برای اهدای خون مراجعه کردند که از ۴۵ هزار نفر آنها خونگیری بعمل آمد.

وی اضافه کرد: از مجموع اهدا کنندگان خون در استان فقط سه درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند ،برخی باورهای غلط و اطلاعات نادرست موجب شده تا بسیاری از بانوان از اهدای خون امتناع کنند در صورتی که اهدای خون برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند.

اقایی گفت: از تمام افراد مراجعه کننده به پایگاههای انتقال خون قبل از اهدای خون کم خونی یا هموگلوبین آن کمتر از چند دقیقه بررسی می شود درصورتی که کم خونی داشته باشند از آنها خونگیری انجام نمی شود.

وی افزود: در سفر رییس جمهوری به استان راه اندازی سامانه یا پایگاه سیار خونگیری مصوب شد که در این زمینه ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبار در نظر گرفته شده که امید است در مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در ادامه از کاهش ضایعات خونی در استان از ۱۳ به پنج درصد در یکسال گذشته خبر داد و نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،Bایدز و بیماری های مقاربتی بیان کرد.

اکنون در استان یزد پایگاه های انتقال خون اردکان ، میبد، ابرکوه، بافق، مهریز و یزد فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha