۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85186453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماجرای اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن کاشان چه بود؟

کاشان  - ایرنا - بعد از  چهار سال، احداث پروژه هزار و ۴۹۵  واحدی شهر کاشان  هنوز در مرحله سفت کاری است، متقاضیان می گویند این واحد ها قرار بود طی ۲ سال ساخته شود، دستگاه های مربوط از قبیل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عدم واریزی حداکثری آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی را از دلایل طولانی شدن روند تکمیل این واحدها عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، طرح «اقدام ملی مسکن» به منظور احداث واحد های مسکونی در سال ۱۳۹۸ در سراسر کشور آغاز شد، در کاشان در سال ۱۳۹۹ از متقاضیان مبلغی دریافت و اما اقدامی برای اجرایی شدن طرح در آن سال صورت نگرفت، این طرح شامل پنج مرحله است، با اهتمام دولت سیزدهم از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مرحله نخست اجرای طرح اقدام ملی مسکن کاشان آغاز و به گفته مسوولان مربوط تا پایان سال جاری این مرحله تکمیل می شود.

دولت قبل سال ۹۹ از منتقاضیان پول گرفته و هیچ اقدامی برای ساخت مسکن انجام نداده است

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان روز سه شنبه در حاشیه تجمع تعدادی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری های این اداره و فرمانداری ویژه کاشان اجرای طرح باوجود مشکلات روند مطلوبی دارد، مرحله نخست آن با سرعت در حال اجرا شدن است، پیمانکار قبلی این طرح عزل شده و هزار واحد توسط پیمانکار جدید در حال ساخت است.

مجتبی آراسته افزود: مطالبه متقاضیان این است که در سال ۱۳۹۹ و قبل از دولت سیزدهم از آن‌ها پول گرفته شده اما اقدامی برای ساخت واحدها در آن زمان انجام نشده است که با همت دولت سیزدهم این مطالبه که مربوط به تعهدات دولت گذشته بوده هم اکنون در حال اجراست.

وی اظهار کرد: عدم واریز آورده متقاضیان در زمان تعیین شده از دیگر دلایل تاخیر در اجرای طرح اقدام ملی مسکن می باشد، واریزی متقاضی و تسهیلات بانکی در سرعت بخشی اجرای یک طرح اثرگذار است، تسهیلات بانکی با پیشرفت فیزیکی هر طرح ارائه می شود، عدم واریز شدن آورده متقاضی، علاوه بر تاخیر در تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، موجب افزایش هزینه‌ها به دلیل طولانی شدن روند ساخت می‌شود.

کار ساخت واحدهای طرح ملی مسکن همزمان با دولت سیزدهم در کاشان آغاز شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان هم گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در سال ۱۳۹۹ مبالغی را برای ساخت این واحدها واریز کردند، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط این طرح بودند و ثبت نام هزار و ۴۶۰ نفر محرز شد و این تعداد در آن سال پول واریز کردند.

مصطفی رضازاده افزود: مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن با همت دولت سیزدهم از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان سال جاری سفت کاری این واحد ها به پایان می رسد.

وی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ این واحد ها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

یکی از متقاضیان حاضر در تجمع هم به خبرنگار ایرنا گفت: در سال ۱۳۹۹، مسوولان وقت به ما گفته بودند با ۱۰۰ میلیون تومان آورده و ۲۰۰ میلیون تومان وام این واحد ها تحویل می شود اما در حال حاضر به دلیل تاخیر در روند اجرای طرح در آن سال، میزان آورده شخصی به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

حسین عابدی افزود: اگر طبق تعهد دولت قبل(دولت دوازدهم) در همان سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی این واحدها شروع شده بود امروز ما مردم دچار خسارت و ضرر نمی شدیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha