۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85185878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان در زمینه تولید فرآورده‌های خونی خودکفاست

سنندج- ایرنا-مدیر کل انتقال خون کردستان گفت: این اداره کل در تامین خون و فرآورده‌های خونی خودکفا شده و ضمن پاسخگویی کامل به مراکز درمانی استان، در صورت نیاز به استان‌های دیگر نیز کمک می‌کند.

محمدسعید کریمیان روز دوشنبه به مناسبت نهم مرداد و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان کردستان در شاخص‌های مختلف اهدای خون، همواره جزو استان‌های برتر کشور بوده است، همجنانکه بانوان کردستانی رتبه اول یا دوم را در زمینه اهدای خون در کشور دارند.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۶ فرآورده‌خونی از خون اهدا شده تولید می‌شود، ادامه داد: نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست.

مدیرکل انتقال خون کردستان، اهدای خون را به نفع سلامت اهداکننده دانست و یادآور شد: اهدا کنندگان مرد تا چهار بار و بانوان سه بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

کردستان در زمینه تولید فرآورده‌های خونی خودکفاست

کریمیان از اهدا کنندگان مستمر خواست به دلیل کوتاه بودن عمر برخی فرآورده‌های خونی و جلوگیری از ازدحام در مراکز انتقال خون، زمان اهدای خون را به مناسبت‌های خاص موکول نکنند، چراکه نیاز به خون همیشگی است.

وی اضافه کرد: اهدا کنندگان خون همچنین برای اهدای پلاسما و پلاکت هم اقدام کنند و در این جهت هم یاری رسانان نیازمند به خون و فرآورده های آن باشند.

مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه پروژه احداث ساختمان انتقال خون به مراحل پایانی خود رسیده است، افزود: این پروژه زیر ساختی برای توسعه این اداره کل بوده و اتمام و بهره برداری از آن ضرورتی جدی برای مقابله با بحران و تهدید به خطر افتادن جان بیماران است.

کریمیان از خیرین خواست برای ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های مختلف استان، به ویژه قروه و مریوان همکاری کنند.

۲۰ مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان وجود دارد و ۲ مرکز انتقال خون ثابت در سنندج و سقز نیز به مردم خدمات ارائه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha