۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85185802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوزاد پنج کیلو و ۷۰۰ گرمی برای نخستین بار در قم با زایمان طبیعی به دنیا آمد

قم-ایرنا-‌ برای نخستین بار از زمان ثبت کامل اطلاعات نوزادان، یک نوزاد پنج کیلو و ۷۰۰ گرمی با روش زایمان طبیعی در استان قم به دنیا آمد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پس از تولد یک نوزاد پنج کیلو و ۲۰۰ گرمی با زایمان طبیعی در اردیبهشت ماه سال جاری، این بار یک نوزاد پنج کیلو و ۷۰۰ گرمی در یکی از مراکز درمانی قم به دنیا آمد که یک اتفاق نادر در این استان است.

با وجود اینکه تولد نوزادان در این وزن جزو اتفاقات نادر محسوب می‌شود اما مسبوق به سابقه است برای نمونه فروردین ماه سال گذشته یک مادر ۳۵ ساله مشهدی نوزادی ۶ کیلو و ۵۰۰ گرمی به روش زایمان طبیعی به دنیا آورد.

علاوه بر این طی سه سال گذشته تولد نوزادان با وزن بیش از ۶ کیلوگرم به روش زایمان طبیعی در شهرهایی مانند اردکان، میاندوآب و هرمزگان نیز به ثبت رسیده که همه این موارد پس از تایید متخصصان زنان و زایمان انجام گرفته است.

مسوول روابط‌ عمومی‌ دانشگاه علوم‌پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: مادر این نوزاد که برای چهارمین بار نعمت مادر شدن را می چشید در زایمان چهارم خود نوزادی را با وزن پنج کیلو و ۷۰۰ گرم به روش طبیعی در بیمارستان شهدا به دنیا آورد.

حسین تقی‌زاده ادامه داد: این مادر قمی در این زایمان خود در هفته ۴۲ فرزند چهارم خود را با قد ۵۷ سانتی‌متر و جنسیت پسر و وزن یاد شده به دنیا آورده است که رکود زایمان با روش طبیعی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: برغم وزن بالای این نوازد با تلاش متخصصان زنان و مامای بیمارستان شهدا، این مادر قمی و نوزاد تازه متولد شده با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شدند.

گفتنی است طبق نظر متخصصان پزشکی، زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین عوارض بسیار کمتری برای مادر و نوزاد دارد و پیشنهاد پزشکان به مادران باردار انجام زایمان طبیعی است و مادران و خانواده‌ها باید از خطرات و فواید هر ۲ نوع زایمان آگاهی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha