۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 85185753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح دریابست با هدف بازسازی ذخایر آبزیان صیدگاه‌های خوزستان

اهواز- ایرنا - سرپرست معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: طرح دریابست در صیدگاه‌های استان به منظور ایجاد شرایط مناسب برای بازسازی ذخایر آبزیان از فردا سه شنبه ۱۰ مرداد اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا فلامرز مزارعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح دریابست در آستانه فصل صید میگو اجرا می شود و صیادان از رفتن به دریا منع می‌شوند افزود: شناورهای صیادی از فردا (سه شنبه) تا زمان آزادی صید میگو اجازه تردد در صیدگاه‌های استان را ندارند و در این بازه زمانی مجوز صید صادر نخواهد شد.

وی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با اداره کل شیلات استان بوشهر نیز صورت گرفته که در این فاصله زمانی به شناورهای صیادی این استان در صیدگاه‌های مشترک با استان خوزستان تردد و صیدی نداشته باشند.

زمان ممنوعیت صید میگو(سفید و صورتی) اعلام نشده است.

طرح دریابست در دوره های کوتاه به منظور ایجاد فرصت برای تخم گذاری و صیانت از ذخایر آبزیان دریایی اجرا می‌شود.

سنگینی ناوگان صید و صیادی ، قاچاق صید، استفاده از روش های غیرقانونی و مخرب صید همچون ترال، ورود شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های داخلی کشور، فعالیت شناورها و قایق های صیادی فاقد پروانه و صید در زمان ممنوعیت از چالش های صید و صیادی در صیدگاه‌های خوزستان است.

سالانه حدود ۵۵ هزار تُن آبزیان دریایی در صیدگاههای خوزستان در شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که حدود ۳ تا سه هزار و ۵۰۰ تُن آن میگوی دریایی است.

ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای خوزستانی بخصوص ساکنان مناطق ساحلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha