۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85185713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی اصفهان با ایجاد فضای مطلوب دنبال می‌شود

اصفهان-ایرنا - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: یکی از رویکردهای مهم این مجموعه در سالجاری، جذب بیشتر اعضای کتابخانه‌ها با ایجاد فضای مطلوب برای مطالعه است.

علی شاه‌نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در سطح استان حدود ۱۶۰ هزار نفر است که بمنظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته تلاش می شود تا این آمار افزایش یابد.
وی اظهار داشت: در این راستا تا پایان سالجاری امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌ انجام‌شده سه باب کتابخانه در استان اصفهان احداث و افتتاح می شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: برای توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها به کمک خیران فرهنگ‌دوست استان نیاز است تا با مشارکت آنها بتوانیم فضاهایی در شان شهروندان و اعضای کتابخانه‌ها ایجاد کنیم.
وی یادآور شد:: در زمان حاضر در تعدادی از شهرستان‌های استان، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تشکیل شده و اقدامات مهمی در راستای احداث کتابخانه و تجهیزات لازم این فضاها در دستور کارشان قرار گرفته است.
شاه‌نظری با اشاره به خدمات کتابخانه‌ها در قالب بیش از ۵۰ مورد گفت: یکی از اولویت‌های خدماتی در این‌ مکان‌های فرهنگی، فضای مناسب ‌مجهز برای مطالعه اعضا بویژه نوجوانان و جوانان است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در ۲۸ شهرستان استان بالغ بر ۲۱۱ کتابخانه عمومی با زیربنای ۱۳۲ هزار مترمربع وجود دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: همچنین سرانه کتاب کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان بالغ بر چهار میلیون جلد است.
وی به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در دهه اول مُحرم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۵۰۰ برنامه‌ متنوع آموزشی‌ در راستای ترویج فرهنگ حسینی در کتابخانه‌ها اجرا شد.

در زمان حاضر ۲۱۱ کتابخانه نهادی و ۸۹ کتابخانه مشارکتی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان دایر است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha