در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان تهران به میزبانی ری چه گذشت؟

شهرری - ایرنا- استاندار تهران صبح امروز/ دوشنبه/ به شهرستان ری سفر کرد و شاید مهمترین بخش این سفر بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد و برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به میزبانی ری بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم ولی پور مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک‌صنعتی شمس‌آباد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که به میزبانی این شهرک برگزار شد، گفت: شهرک صنعتی شمس آباد با قدمت ۳۰ سال بزرگترین و یکی از قدیمی ترین شهرک های صنعتی کشور است؛ عمده ترین مشکلات ما بحث برق است و امسال برخلاف پارسال یک ماه به پیشواز قطع برق رفتیم و سقوط دکل های برق در این موضوع تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: شرکت های خدمات رسان اگر نتوانند به واحدهای تولیدی خدمت رسانی کنند طبق قانون باید جبران شود اما این کار تا کنون انجام نشده است؛ یک برنامه به ما داده اند که هفته ای یک روز قطعی برق داریم اما عملا این طور نبوده و فیلرها هم از کار افتاده اند.

وی اظهارداشت: دوستان شفاف اعلام کنند که ۲ روز برق قطع است تا بیش از این ما ضرر نکنیم و بی برنامه برق نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قیمت زمین در واحد صنعتی از پارسال تا امسال ۱۰ برابر شده و این مشکلات را چند برابر کرده است.

داود ولی عضو هیات مدیره شهرک صنعتی شمس آباد هم گفت: طی یکسال گذشته با قطعی برق و تعطیلات حدود ۱۸۰ روز تعطیلی داشتیم که این به نفع صنعت نیست.

وی گلایه هایی هم از موضوع مالیات و بیمه مطرح کرد.

نماینده مالیاتی جنوب تهران هم در جواب وی گفت که طبق قانون جهش قیمت زمین سالی باید ۲ درصد می بوده و باید طبق سال های قبل به ۱۴ درصد ارزش روز می رسید که هنوز نرسیده است.

وی افزود: اگر مشکلی بود حل می کنیم و اگر کارگاهی و واحد صنعتی فعالیت نکرده باشد مالیات از آن اخذ نمی شود؛ از یاد نبریم مالیات ستانی سخت است.

نماینده برق منطقه ای هم در این جلسه گفت که ما پیرو دستورات وزارت نیرو و توانیر کار می کنیم و قبلا یک روز برق می شد اما طبق دستورات کنونی این قطعی به صورت ساعتی در روز تنظیم شده است و ما پیرو سیاست های ابلاغی هستیم تا خاموشی های کمتری داشته باشیم.

یکی دیگر از مشکلات صنعتگران تهیه گازوئیل آزاد به عنوان سوخت دوم بود که پیامک سامانه صدف برای ثبت نام نمی آید؛ نماینده شرکت گاز در واکنش به این انتقاد صنعتگران گفت: در طول یکسال اخیر حتی مسئول یک کارگاه و واحد تولیدی برای سوخت دوم در سامانه صدف ثبت نام نکرده است.

استاندار تهران خطاب به نماینده شرکت گاز گفت: این مشکل به صورت جدی پیگیری شود که صنعتگر مجبور به خرید سوخت به قیمت آزاد نشود؛ در این مورد یک نماینده ای حتما انتخاب و مشکلات را در سامانه حل کند.

فخاری همچنین خواستار کاهش تصدی گری بخش های مختلف دولتی در این زمینه برای حل مشکل سوخت شد.

مصوبات ستاد تسهیل از زبان استاندار تهران

علیرضا فخاری عصر امروز در حاشیه ستاد تسهیل استان تهران که در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در بازدیدی که از کارخانه‌های تولیدی داشتیم، مشهود بود که قاعدتاً برخی نیازمند منابع مالی در جهت گردش و سرمایه‌گذاری‌های جدید بودند و برخی نیز تسهیلاتی در قالب وام نیاز داشتند که نبود اسناد و مدارک مانع از دریافت وام می‌شد.

وی افزود: برای برخی از مجموعه‌ها برای رفع موانع از لحاظ تأمین مواد اولیه و چگونگی گشایش اعتبارها تصمیماتی اتخاذ شد و در حوزه تأمین برق و انشعابات دیگر از جمله آب نیز مشکلاتی بود که با حضور مدیران دستگاه‌ها رسیدگی لازم صورت گرفت.

استاندار تهران ادامه داد: برخی از واحدها نیز در زمینه مسائل زیست‌محیطی مشکلاتی داشتند که با مداخله و ارائه تسهیلات اداره محیط زیست اقدام لازم صورت گرفت.

فخاری تصریح کرد: مسائلی نیز در زمینه تامین اجتماعی و مالیات متناسب با سهم درآمد مطرح شد که تأکید بر بررسی مجدد این موضع صورت گرفت.

وی افزود: تأمین سوخت به عنوان جایگزین تأمین انرژی در فاصله زمانی باقیمانده تا زمستان به منظور جبران کسری برق مورد تأکید قرار گرفت و باید سوخت و مواد سوختی تأمین شود که بر سهولت تأمین آن تأکید شد.

در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان تهران به میزبانی ری چه گذشت؟

استاندار تهران گفت: در زمینه چگونگی تولید برق در شهرک صنعتی شمس آباد از طریق تعادل بخشی بین میزان برق تولیدی سراسری و استفاده از دیجی‌ها و دیزل ژنراتورها کارگروه مشترکی تشکیل و ساماندهی این موضوع را از تمامی سازمان‌های ذی ربط پیگیری خواهد کرد.

فخاری بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که برای موضوع شهر سنگ نیز که در حوزه حقوق مالکانه بلاتکلیف بوده، چگونکی ورود شهرک صنعتی و پیگیری از مرجع قضایی اعلام شد.

وی ادامه داد: ۳۵۰ هکتار اراضی که توسط یک فرد برای ۲۷۰۰ متر زمین تعهد ایجاد شده نزد بانک ملی، با کمک استانداری و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی پیگیری و رفع اثر می‌شود و وضعیت مالکیت مالکیت شهرک سنگ مشخص و ساماندهی خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به مشکلات تأمین سوخت افزود: آنچه به عنوان اطلاعات وارد سامانه می کنیم پاسخگوی طرف متقاضی است و در صورت وجود نقص سامانه به طور سیستماتیک پاسخ لازم را برای پذیرش متقاضی نمی‌دهد لذا مقرر شد شرکت پالایش و پخش دقت لازم برای رفع مشکلات داشته باشد تا مواردی که ممکن است پیش پا افتاده و مانع کار تولید باشد را با عنوان تسهیل در برابر متقاضی قرار ندهند و مانعی در راه تولید ایجاد نشود.

فخاری ادامه داد: نکته بسیار مهم در زمینه تامین سوخت نظام توزیع و بهره‌برداری مصرف بود زیرا که متاسفانه بسیاری اقرار داشتند که گازوئیل را به صورت آزاد تهیه می‌کنند لذا سوال ما این است که وقتی گازوئیل در سامانه توزیع می‌شود، چطور در نظام توزیع اخلال وجود دارد که سوخت به دست مصرف کننده اصلی ترسیده و بعد به صورت غیرمجاز و با قیمت گزاف به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی تصریح کرد: شرکت پالایش و پخش مدعی است که نظام توزیع آن‌ها صحیح است اما من تصور می‌کنم که ایرادی در این زمینه وجود دارد.

استاندار تهران تأکید کرد: از آنجا که خودروهای حمل گازوئیل دارای جی‌پی‌اس هستند لذا کسانی که به طور خاص سهمیه سوخت مصارف کشاورزی و برخی صنایع خارج از شهرک صنعتی را در محلی جدید برای فروش با قیمت گزاف انتقال می‌دهند قابل شناسایی هستند و بدانند که اگر موردی را شناسایی کنیم با شدیدترین شکل ممکن با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha