حملات سنگین ارتش سوریه علیه تروریست های النصره/ حمله پهپادی ترکیه به نیروهای قسد

تهران- ایرنا- منابع خبری اعلام کردند که تروریست های جبهه النصره (تحریرالشام) بار دیگر به مناطق «کاهش تنش» حمله کردند و ارتش سوریه، مواضع آنها را در هم کوبید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، جبهه تروریستی النصره تعرض های خود به منطقه «کاهش تنش» را افزایش داد و توافق آتش بس را نقض کرد که این امر منجر به حملات سنگین ارتش سوریه به آنها شد.

بر اساس این گزارش، تروریست ها به پایگاه های نظامی در «ریف حماه» و«ادلب» تجاوز کردند و ارتش سوریه نیز در پاسخ به این تجاوزها، مواضع تروریست ها را هدف حملات سنگین توپخانه ای قرار داد.

منابع میدانی اعلام کردند که ارتش سوریه مواضع تروریست های النصره را در مناطق العمقیه و اطراف السرمانیه در سهل الغاب درهم کوبید و یگان های فعال ارتش در «ریف ادلب» نیز با حملات راکتی و توپخانه ای، مواضع تروریست ها در فطیره، کنصفره و سفوهن در جبل الزوایه را هدف قرار داد.

در صحرای شرقی سوریه نیز تا این لحظه، آرامش نسبی حاکم و ارتش درحال پاکسازی این منطقه از بقایای داعش است.

از سوی دیگر یک پهپاد وابسته به نیروهای اشغالگر ترکیه، شهر «تل رفعت» در ریف شمالی حلب که محل حضور نیروهای قسد «نیروهای دمکراتیک سوریه» است را هدف قرار داد و تاکنون آماری در خصوص تلفات این حمله منتشر نشده است.

به نوشته الوطن، اشغالگران ترکیه همچنین روستای تل اللبن در شمال شرق غرب حسکه را هدف حملات توپخانه ای قرار داده و به اهالی آن منطقه خسارت وارد کردند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، یک کاروان نظامی را از خاک عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد پایگاه های خود در ریف شمالی حسکه کرد.

نیروهای آمریکایی همچنین در منطقه میدان گازی کونیکو در شمال استان دیرالزور رزمایش نظامی انجام دادند.

آن ها همچنین در نزدیکی منطقه «معابر البرید» گشت شناسایی انجام دادند و همزمان بالگردهای آمریکایی در آن منطقه به پرواز درآمدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مرزبانی ترکیه نیز ضمن بازداشت ۵ نفر، به مجموعه ای از شهروندان سوری که قصد رفتن به خاک ترکیه را داشتند، حمله و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همزمان وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۱۲ عنصر مسلح وابسته به یگان های حمایت از خلق کرد که ستون فقرات قسد به شمار می روند را کشته است.

روز گذشته نیز منابع خبری از حملات ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی النصره و کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰ عنصر تروریستی خبر دادند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha