رشد ۱۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان، ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود و در حال حاضر به ۱۲۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به وضعیت ابتدای دولت ۱۴۴ درصد رشد داشته است.

حامد حسن‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، معدن و تجارت استان از ۱۰۹ هزار و ۴۷۰ نفر به ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در حال حاضر رسیده که رشد ۹ درصدی دارد.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیز از ۴۶۰ واحد در ابتدای دولت سیزدهم به ۵۲۵ واحد در حال حاضر رسیده که ۱۴ درصد افزایش داشته است و بهره‌برداری معادن استان از ۶۷۰ به ۷۵۰ معدن با رشد ۱۱ درصدی رسیده است.

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخایره معدنی کشف شده استان سه هزار و ۹۰۰ میلیون تن بود که اکنون رشد ۸۰ درصدی نسبت به ابتدای دولت دارد.

وی افزود: طرح تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر هزار و ۲۰۰ نفر در این واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

حسن‌نژاد گفت: همچنین عملیات اجرایی تامین آب مجتمع فولاد قاینات از طریق احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین و انتقال آب تا مجتمع فولاد با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال سال گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به شروع عملیات طرح ملی انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به معادن و صنایع معدنی استان توسط ایمواسکو در دولت سیزدهم گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پنج واحد تولید کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۶۵۰ نفر نیز انجام شده است.

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از سه طرح تولید شمش طلا با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۵۰ نفر در ۲ سال اخیر انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی عنوان کرد: عملیات اجرایی خط انتقال برق به معادن مهم استان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط ایمیدرو (خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت حوزه زغالی طبس، خط انتقال برق به منطقه سرب و روی غنی آباد بشرویه و خط انتقال برق به معادن گرانیت شاهکوه نهبندان) در حال انجام است.

حسن‌نژاد از آغاز عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت برای تامین برق به معادن شاهکوه نهبندان، قلعه ‌زری و صنایع وابسته و جوار معدنی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال با مشارکت ایمیدرو، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق خبر داد و گفت: تعیین تکلیف پهنه‌های اکتشافی و آزادسازی بیش از ۲۳ هزار کیلومتر مربع از وسعت استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی به مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع در چهار شهرستان استان به همت دولت سیزدهم اجرا شد اضافه کرد: واحدهای صنعتی و معدنی به تعداد ۵۵ واحد در سال ۱۴۰۱ احیا شده است.

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از منایع طرح‌های رونق تولید، تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌ها در یک سال گذشته پرداخت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۱۴۲ درصدی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha