داوری: حدادی می‌داند که چطور در هانگژو مدال بگیرد/ سهمیه دوومیدانی باید افزایش یابد

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: احسان حدادی تمریناتش را در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب ادامه می‌دهد و می‌داند که در بازی‌های آسیایی چگونه باید به مدال برسد.

افشین داوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره دوومیدانی‌کاران اعزامی به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: دو هفته قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند جلسه‌ای با مسئولان کمیته ملی المپیک داشتیم و در آنجا مصوب شد تا در صورتی که ما در قاره کهن صاحب مدال شویم، سهمیه دختران و پسران در بازی‌های آسیایی افزایش یابد.

وی افزود: سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم در همان زمان نام هفت فدراسیون مدال‌آور را قید کرد که دوومیدانی در میان آنها نبود. با همین ذهنیت وارد رقابت‌های آسیایی شدیم و خوشبختانه توانستیم به سه مدال برسیم که یکی از مدال‌ها به دخترمان رسید.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: اگر نگاه عمیقی داشته باشید، متوجه خواهید شد افرادی در آسیا مدال آوردند که از سال ۱۳۹۰ و ۱۳۸۰ در مقطع نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کردند و الان در بخش بزرگسالان حاصل تلاش خود را دیدند.

وی افزود: برخی از دوومیدانی‌کارانی که در آسیا به مدال نرسیدند هم عملکرد بسیار خوبی داشتند. حمیده اسماعیل‌نژاد در دوی ۱۰۰ متر دو مرتبه توانست رکورد ملی ایران را جابجا کند اما دستش از مدال کوتاه ماند و می‌تواند در بازی‌های آسیایی شرایط بهتری داشته باشد. حتی در پرتاب چکش و دیسک ما رکوردهای خوبی زدیم. رضا مقدم رکوردش بالاتر از قهرمانان آسیا است و می‌تواند آن را در بازی‌های آسیایی تکرار کند.

داوری اضافه کرد: از طرفی دیگر حسین رسولی به دلیل کم‌تجربگی نتوانست در تایلند به مدال برسد. حسن تفتیان، مهدی صابری و فرزانه فصیحی عملکرد خوبی داشتند و مدال‌های رنگارنگی گرفتند. حتی مهدی پیرجهان هم عملکرد خوبی داشت، اما با توجه به شرایط موجود زورش به رقبا نرسید و دستش از مدال کوتاه ماند. زهرا عرب رستمی نیز نتوانست به رکوردش نزدیک شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد مجموعه ورزشکاران قابل قبول بود. از آنها رضایت دارم و جالب اینجاست که مهدی صابری که در دوران مدیریت گذشته به نوعی کنار گذاشته شده بود، توانست نقره آسیا را از آن خود کند، او و مربی‌اش بسیار جنگنده هستند. الان اردوی تمامی دوومیدانی‌کاران در حال برگزاری است و مهدی پیرجهان هم به مسابقات دانشجویان جهان رفته که امیدوارم رکورد وردی بازی‌ها را ثبت کند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی یادآور شد: ابتدا ستاد بازی‌های آسیایی اعلام کرد که ۶ پسر و دو دختر به بازی‌ها اعزام شوند، اما اگر بتوانیم سهمیه‌ها را بالا ببریم که حداقل هشت پسر و سه دختر اعزام کنیم، بهتر خواهد بود. حق پیرجهان است تا به بازی‌ها اعزام شود. برخی گزینه‌ها هنوز پشت خط هستند و امیدوارم ستاد بازی‌ها این فرصت را به ما بدهند تا تعداد دوومیدانی‌کاران اعزامی بیشتر شود.

وی درباره تمرینات احسان حدادی گفت: او تمریناتش را در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب ادامه می‌دهد. وی ورزشکاری است که می‌داند باید چگونه به مدال برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha