۷۶ درصد فوتی تصادفات هرمزگان در صحنه رخ می‌دهد

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه براساس آمارها ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات این استان در سر صحنه رخ می‌دهد، گفت: در این حوادث باید به شدت حادثه تصادف با خودروهای سنگین و امدارسانی به‌موقع در محل حادثه توجه کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در نشست شورای راهبری تصادفات هرمزگان افزود: تعداد فوتی‌های درون شهری در روزهای جمعه بیشتر از سایر روزهای هفته است که این آمارها در وهله نخست باید براساس شدت تصادف، حضور پزشک در بیمارستان و حتی موارد دیگر مورد تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارها مدت زمان رساندن مصدوم به بیمارستان توسط اورژانس کاهش یافته است، اظهار کرد: وضعیت تصادف‌ات در این استان، شکننده است که باید با برنامه‌ریزی منسجم تا پایان سال کاهشی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲ تا سه سال اخیر با روند افزایشی فوتی‌های ناشی از تصادف‌ات روبرو هستیم و این نشان می‌دهد از قافله کاهش فوتی‌ها و تلفات جاده‌ای عقب افتاده‌ایم

وی اضافه کرد: به طور طبیعی تعداد سفرها و خودروها در هرمزگان افزایش می‌یابد اما متناظر با آن باید اقدام‌های مسوولان نیز آنچنان اثرگذاری داشته باشند که بتوان روند کاهشی داشت.

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه پلیس به تنهایی و با الزام و جریمه نمی‌تواند رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را نهادینه کندتاکید کرد: نقش فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است و در دهه ۸۰ که در زمینه کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات موفقیت‌هایی بدست آمد، به خاطر همکاری جمعی بود.

وی همچنین با اشاره به تلاش اداره‌ها و نهادهای مختلف در حادثه تونل تنگه زاغ حاجی‌آباد گفت: گاهی حادثه‌ای که رخ می‌دهد بسیار تلخ بوده و حتی متوجه تلاش‌ها و زحمات افراد و نهادهای مختلف در این زمینه نمی‌شویم که بدون تلاش‌های آن‌ها این حادثه می‌توانست تبعات تلخ‌تر داشته باشد.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: افزون‌بر ۱۰ سال است که پیگیر احداث جاده‌ای در کنار تونل تنگه زاغ حاجی‌آباد هستیم.و پیگیری‌ها برای تحقق این موضوع همچنان ادامه دارد.

۷۶ درصد فوتی تصادفات هرمزگان در صحنه رخ می‌دهد

حوادث تصادفات ناشی از بی نظمی‌هاست

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز گفت: حوادث تصادفات در این استان بیشتر ناشی از بی نظمی‌هاست و وقتی که قانون و مقررات تعریف شده نادیده گرفته شده و مرتکب بی انضباطی و تخطی ترافیکی می‌شویم، منجر به تصادف می‌شود.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: بالاترین نقش را در این زمینه رانندگان به عنوان کاربران وسایل نقلیه و راه‌ها دارند، چرا که وسیله نقلیه و راه در اختیار راننده است و اگر اشکالی در وسیله نقلیه است راننده باید به تناسب شرایط از آن استفده کند.

وی ادامه داد: همه در این زمینه وظیفه داریم و جزیره‌ای عمل کردن، بی‌توجهی به نقش خود و رفتن به دنبال نقش دیگران کار به نتیجه و سامان نمی‌رساند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: پایگاه‌های امداد و نجات در سایر کشورها مانند اورژانس و هلال احمر در مسیرها مستقر بوده و دارای آتش نشانی و خودروهای واکنش سریع هستند، این جزو کارهایی است که باید در این استان نیز آغاز کنیم چرا که بخش اعظمی از ترافیک کشور در این استان مرزی شکل می‌گیرد.

وی ابراز کرد: هدف همه مسوولان خدمت به مردم است و این تنش‌ها و تضادها را باید کنار بگذاریم چون تبعات زیان‌بار آن متوجه مردم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha