۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85184548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار قربانیان بارندگی‌های اخیر در پاکستان از ۱۷۰ نفر فراتر رفت

اسلام‌آباد - ایرنا - با جان باختن ۱۹ نفر دیگر در بارندگی‌های شدید در شمال غرب پاکستان ، شمار جان باختنگان حوادث مرتبط با سیل و رانش زمین در یک ماه اخیر در این کشور به ۱۷۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه‌های خبری پاکستان، بارندگی‌های شدید در مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور جان ۱۹ نفر را گرفت و به صدها واحد مسکونی و اماکن‌ عمومی خسارت وارد کرد.

بارندگی‌های موسمی همچنان مناطق مختلف پاکستان را دربرگرفته و سازمان مدیریت بحران ملی هشدارهای جدی نسبت به وقوع سیل و دیگر حوادث مرتبط با آن در مناطق مختلف این کشور صادر کرده است.

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان همچنین اعلام کرد که با جان باختن ۱۹ نفر دیگر درپی بارندگی‌های روز گذشته شمار قربانیان حوادث سیل و رانش زمین در این کشور طی یکماه گذشته به ۱۷۶ کشته رسید.

ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان نیز طی هفته‌های اخیر شاهد بارندگی‌های بی سابقه بود. هزاران نفر در مناطق روستایی مجبور به ترک خانه‌های خود شده و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها بسیاری از جاده‌های ارتباطی را تخریب کرد.

تابستان سال گذشته پاکستان شاهد وقوع سیلی ویرانگر پس از بارش باران های سنگین موسمی و ذوب شدن یک سوم کوه های یخی این کشور در مناطق کوهستانی بود که بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ کشته به جا گذاشت و زندگی ۳۳ میلیون نفر را نیز متاثر کرد.

منازل، جاده ها و شبکه راه آهن بر اثر وقوع این سیل از بین رفتند و خسارتی که دولت پاکستان در این باره تخمین زده بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha