افسانه ۲ برادر؛ کپی برابر اصل +فیلم

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85184402
افسانه ۲ برادر؛ کپی برابر اصل +فیلم

ساری- ایرنا- محمدعلی برادر دوقلوی رحمان عمو زاد، این روزها جا در کفش رفیق همیشگی خود گذاشته و با قهرمانی در جام کشتی آزاد کنکورد روسیه در وزن ۶۵ کیلوگرم نشان داد که رجزخوان جدیدی برای ورزش اول کشور پیدا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمان و محمد علی عموزاد برادران دوقلو و کشتی گیر اهل بهشهر در استان مازندران هستند و رحمان که در تشک کشتی به بی رحمی شهره است سال گذشته کاری کردن کارستان و اولین مدال طلای قهرمانی جهان بزرگسالان خود را ضرب کرد.

محمدعلی برادر دوقلوی رحمان است که سال های گذشته همواره کشتی دوستان از چابکی وی حرف می زدند و می گفتند مگر رحمان استعداد بیشتر داشت تا سن ۲۱ سالگی چندین مدال از مسابقات جهانی در رده های مختلف کسب کرده است و برادرش محمد علی هنوز به مسابقات جهانی راه نیافته و از بزرگترین افتخارات او کسب مقام سوم تیم ملی جوانان ایران است!؟.

اما امسال محمدعلی حرفای زیادی برای اثبات کردن خود داشت و کار خود را با قهرمانی در جام تختی آغاز کرد و این اواخر این آزادکار جوان وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان با کسب مدال طلا در پیکارهای جام کنکورد روسیه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد.

افسانه ۲ برادر؛ کپی برابر اصل +فیلم

هر چند که کارنامه ورزشی این ۲ بردار در کشتی آزاد ایران و جهان با هم قابل قیاس نیست اما آنچه موجب شده تا نام آنان بر سر زبان باشند جسارت در کشتی و اجرای فنون ناب ایرانی در برابر مدعیان جهانی است.

کشتی روزهای گذشته محمدعلی برابر گاجی مراد عمراُف نشان داد که وی نیز می‌تواند به مانند رحمان در میادین بزرگ افتخارآفرینی کند. محمدعلی که تا ثانیه‌های پایانی دیدار نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم با نتیجه ۴ بر ۲ از رقیب خود عقب بود توانست در لحظات پایانی با رسیدن به پاهای حریف و خاک کردن امتیازات را به تساوی بکشاند و برنده از تشک رقابت خارج شود و این کار بزرگ را پیش چشم تماشاگران روسی و البته تشویق آنان انجام داد.

حرکات خاص محمدعلی عموزاد پس از غلبه بر آزادکار روسی نیز در نوع خود جالب بود و توجه رسانه‌ها و فضای مجازی را به خود جلب کرد.

افسانه ۲ برادر؛ کپی برابر اصل +فیلم

در این پیوند حمید رضازاده مربی سازنده برادران عمو زاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: محمدعلی و رحمان پیش من هیچ فرقی ندارند و کشتی گیران شناخته شده ای هستند و ارادت ویژه ای به این عزیزان دارم.

وی خاطر نشان کرد: به معنای واقعی محمدعلی از رحمان چیزی کم ندارد و من فکر می کنم در آینده نزدیک اگر هر ۲ کشتی گیر در وزن ۶۵ کیلوگرم باقی بماند، نزدیک ترین و مهم ترین رقبای جدی برای یکدیگر خواهند بود.

رضازاده تصریح کرد: به طور حتم شک نکنید در آینده نزدیک محمدعلی اولین مدال طلای جهان خود را به دست می آورد و البته اگر در وزن بالاتر برود برایش خوب است و حس وصف نشدنی است که از یک خانواده ۲ نفر ملی پوش کشتی در رویدادهای جهانی و المپیک باشند و به یاری خداوند این آرزوی برای رحمان و محمدعلی روزی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

برادران و پسرعموهای رحمان نیز کشتی‌گیر هستند و مانند بسیاری از جوانان مازندرانی، رؤیای تیم ‌ملی و قهرمانی‌ جهانی و المپیک در سر دارند. «فرزاد» برادر بزرگ محمدعلی و رحمان است که وی هم رویای تیم ملی کشتی ایران را در سر دارد.

فرزاد هم سال گذشته در لیگ مقابل «مرتضی قیاسی» آزادکار حاضر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به پیروزی رسید.

افسانه ۲ برادر؛ کپی برابر اصل +فیلم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha