۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85184039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

والیبال کمتر از ۱۶ سال آسیا؛ پسران ایران مقتدرانه قهرمان شدند

تهران- ایرنا- تیم والیبال کمتر از ۱۶ سال پسران ایران به مقام نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، تیم والیبال کمتر از ۱۶ سال پسران ایران که خود را برای رقابت‌های المپیک ۲۰۳۲ نوجوانان آماده می‌کند، در فینال نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست ازبکستان، میزبان این رقابت‌ها شد تا با هفت برد متوالی بر سکوی نخست این رقابت‌ها قرار بگیرد.

در دیدار نهایی، تیم‌های ایران و ازبکستان به مصاف یکدیگر رفتند که ایران با شکست سه بر یک حریف به مقام قهرمانی دست یافت. شاگردان آرش صادقیانی در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ مغلوب میزبانی شدند که از حمایت هواداران خود برخوردار بود، اما در ست‌های بعدی به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند. تیم ایران این مسابقه را با ترکیب طاها محسنی، امیررضا مشهدبان، آرمین آسیایی، امیرعلی فرج‌پور، مصطفی صداقت، محمدرئوف خوشحال و مسعود ایمری (لیبرو) آغاز کرد.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌های چین‌تایپه و پاکستان به مصاف یکدیگر رفتند و چین‌تایپه با شکست حریف علاوه بر کسب مدال برنز مسابقات آسیا، تنها سهمیه باقی مانده قهرمانی جهان ۲۰۲۴ از قاره کهن را به دست آورد. دو سهمیه دیگر مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال جهان ۲۰۲۴ روز گذشته به تیم‌های ایران و ازبکستان رسید که با شکست حریفان در مرحله نیمه‌نهایی، فینالیست شدند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در نخستین آزمون آسیایی خود موفق به کسب هفت برد متوالی شد تا بدون شکست عنوان قهرمانی قاره کهن را به دست آورد. این تیم در رقابت‌های آسیای مرکزی نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

امیررضا مشهدبان، امیرعلی فرج‌پور، مسعود ایمری، محمدرئوف خوشحال، میثم یموتی، مصطفی صداقت، کامیاب عبداللهی، طاها محسنی، محمدمهدی برات‌زاده، شنتیا بهنژاد، آرمین آسیایی، محمدمهدی حسینی، علیرضا پاشایی اصل و آرش قهرمانی ۱۴ بازیکن تیم ایران در این مسابقات بودند.

علیرضا استعدادی (سرپرست)، آرش صادقیانی (سرمربی)، وحید صادقی، سهراب بهنژاد، وحید خورشیدی، اصغر نجفی (مربیان) و امیرحسین ضمیری (بدنساز) مانی میراب‌زاده (فیزیوتراپیست)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و حسین وزیری (مشاور فنی) به عنوان کادر فنی تیم ملی زیر ۱۶ سال را در این مسابقات همراهی کردند.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسران آسیا از ۳۱ تیرماه با حضور ۱۲ تیم در تاشکند آغاز شده و امروز هفتم مرداد با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha