پارک جنگلی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است

یاسوج - ایرنا -مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت های رفاهی مورد نیاز پارک جنگلی یاسوج تکمیل شده و آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد طرح های خدماتی و اشتغالزاست.

سعید طالبی پور روز شنبه در حاشیه نشست معاونان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد درگفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مسیر پیاده روی،سکوهای نشیمن،آبخوری،سرویس های بهداشتی از جمله امکانات ایجاد شده در پارک جنگلی یاسوج است و این جاذبه شاخص آماده پذیرش سرمایه گذاران برای ایجاد طرح های خدماتی و درآمدزاست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های گردشگری و تحویل آن به بخش خصوصی از وظایف دولت برای توسعه گردشگری است افزود که دولت سیزدهم برای تحقق آن اهتمام دارد.

طالبی پور با یادآوری به اینکه پارک جنگلی یاسوج با مساحتی حدود ۹۰۰ هکتار یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شمال شهر یاسوج محسوب می شود تاکید کرد: این جاذبه ظرفیت های خفته زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به آبشار کمردوغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری آبشار کمر دوغ در شهرستان کهگیلویه این استان خبرداد.

پارک جنگلی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است

طالبی پور اظهار کرد: این اعتبار برای بهسازی جاده ارتباطی و تکمیل برخی زیرساخت‌های گردشگری در این مکان گردشگر پذیر پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل بهسازی جاده ارتباطی و ایجاد دیگر امکانات مورد نیاز زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه فراهم می شود که این امر می تواند افزون بر اشتغال برای شماری از علاقه مندان به جذب بیشتر گردشگران کمک کند.

وی عنوان کرد: احداث برج نوری، توسعه محوطه‌سازی اردوگاه و تعمیر سکوهای نشین نیز پیش از این در منطقه آبشار کمر دوغ نیز در سال‌های قبل صورت گرفته است.

طالبی پور ابراز کرد:آبشار کمر دوغ نخستین میراث طبیعی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که در فهرست ثبت آثار ملی ثبت شده است .

آبشار کمر دوغ که در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه قرار دارد این آبشار با چشم اندازی زیبا به ارتفاع ۱۰۰ متر یکی از جاذبه های شاخص کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

برای رسیدن به این آبشار طبیعی باید راههای پرپیچ وخم بخش 'چاروسا 'را به طول ۱۰ کیلومتر از میان جنگل های انبوه بلوط طی کرد آبشار کمروغ که در تمام فصول سال دارای آب است هر ساله میزبان گردشگرن زیادی از استانهای همجوار است.

آبشار کمردوغ در ۱۰ کیلومتری شهر قلعه رئیسی و ۷۵ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha