۱۱ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های دره "شیرز" کوهدشت اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۱۱ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دره "شیرز" کوهدشت اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عطا حسن پور روز شنبه اظهار کرد: این میزان اعتبار در راستای ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر دسترسی این منطقه اختصاص یافته است.

وی گفت: منطقه طبیعی دره شیرز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین مناطق گردشگری ایران و جهان، ظرفیت های بی‌نظیری برای جذب گردشگر و توسعه این صنعت در لرستان دارد.

وی افزود: چشمه‌های کوچک و بزرگ و رودخانه زیبایی در این دره جریان دارد که موجب تمایز آن با دیگر دره‌های موجود در رشته‌کوه زاگرس شده و محیط سنگی و خشن آن را لطیف و زیبا کرده از همین رو رفع نقاط حادثه‌خیز با توجه‌ به کوهستانی بودن مسیر، در دستور کار میراث‌فرهنگی لرستان قرار گرفته است.

حسن پور با بیان اینکه دره شیرز قدیمی‌ترین موزه طبیعی جهان و دره‌ای بکر و دست‌نخورده در شمال غربی شهرستان کوهدشت به شمار می‌رود تصریح کرد: این دره در ۵۵ کیلومتری شمال غربی شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان لرستان، کرمانشاه و ایلام کنار رود سیمره واقع شده است.

وی گفت: در این دره و برخی از غارهای آن، آثاری باستانی از زندگی مردم چندین میلیون سال پیش کشف شده است و آثار موجود در آن نشان‌دهنده حیات در دوران باستان و زندگی غارنشینی می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha